reis van Bangkok naar Khao Lak

Wij zijn niet bekend en willen eind januari/ begin februari 2009 onze vakantie doorbrengen in Thailand. Wij willen o.a. graag een week doorbrengen in Khao Lak en omgeving. Vandaar onderstaande vragen:

• welke bezienswaardigheden zijn aan te raden in en rond Khao Lak?
  • Wij willen graag van Bangkok naar Khao Lak reizen en willen het eigenlijk niet per vliegtuig doen. Met welke andere vormen van openbaar vervoer kunnen we daar komen?

je kan vanaf het zuidelijk busstation naar khao lak.
naar het zuidelijk busstation vanaf bv khao san road kan je met bus 511.
sorry ik kan je geen info geven over khao lak, zijn wij niet geweest.

Behalve vliegveld is de bus, zie de reactie van Karin, de enige (reele) mogelijkheid.

Te zien/doen: Khao Sok, Khao Lak National Park, relaxen en natuurlijk duiken!

behalve vliegen vertrekken er inderdaad alleen bussen naar khoa lak, ik heb een tijd in khoa lak gewoond het is er erg rustig, met mooie stranden en prachtige natuur! je kunt er heel goed duiken in de omgeving, en een echte aanrader is khoa sok (ongeveer een uurtje van khoa lak af) in vergelijking met de rest van thailand is alles vrij duur, ik bedoel de hotels zijn er echt heel duur http://khaolak-holiday.com/hotels/emerald_guesthouse.html maar er zijn goedkopere oplossing bekijk de website maar. het is wel echt de moeite waard als je van rust houdt! als je verder nog vragen hebt laat me maar wat weten
groet bob

Andere mogelijkheid is met de nachttrein van Bangkok naar surat thani,waar je vroeg aankomt in de ochtend,dan neem je de bus naar khao sok np,(ong 2 uurtjes)hier kun je een paar dagen verblijven en een paar mooie trekkings doen,dan reis je verder met de bus naar khao lak

voordeel is dat je in de trein lekker kunt slapen,en dat de busreis in 2 kleine delen worden opgesplitst,bovendien is khao sok echt de moeite waard om een paar dagen te verblijven.