Reis plannen (algemeen)

Na wekenn van veel gepruts, geswitch en geharrewar met 3 systemen tw Google Maps, Excel & Favorieten ben ik er sinds van de week achter dat ik onze reis naar eigen wens in 1 systeem kan plannen via Google Maps-kaarten. :tssk:
Ik plan hierin (voorbeeldmap) mijn route en de dingen die we willen zien, leuke eettentjes, parken en neem de gewenste RV-Parks erin op, ideaal!
Zijn er nog meer programma’s zoals Google Maps?
Welke misschien nog uitgebreider/beter zijn?

Met google earth kun je praktisch hetzelfde, met als voordeel dat die ook offline nog door de hele route kan wandelen (in de auto op schoot houden gedurende de trip). Thuis alvast een keer de route vliegen door het programma om alle detailkaarten te downloaden naar je cache-geheugen. Zeer veelzijdig in mogelijkheden!

Daarnaast zijn er uiteraard ook genoeg TomTom(-achtige) routenavigatiesystemen waar je je punten in kan zetten.

Ik kom overal waar ik wil zijn zonder TomTom dus wat dat betreft ben ik nogal blont… alhoewel het de laatste tijd toch begint te kriebelen om ook een TomTom aan te schaffen…
Kun je met de TomTom ook de gewenste restaurants, supermarkten en bezienswaardigheden invoeren? Zoals ik nu heb gedaan in Google Maps? Want dan is het de overweging waard om de TomTom voor Canada aan te schaffen en dan de kaarten ook voor Canada erbij te kopen (dat weet ik dan wel weer :wink:)
Ik ga nu eens zien wat ik met google earth kan, dank voor de tip!

Hoi Assi,

Wij hebben de Garmin Nuvi 360 al een paar jaar en deze bevalt ons super. Die heeft ons vorig jaar in Europa super goed geholpen. Ook voor Canada en de USA gebruiken we die Garmin regelmatig. Erg juist en hele goede weg aanwijzingen. Je kan inderdaad zoeken op vanalles zoals bij google.

Dus eens als je ter plekke bent kan je zoeken op het volgende:
*Adres
*Spel de naam (van wat je zoekt)
*Eten/Restaurants
*Verblijfplaatsen
*Tank stations
*Kruispunten
*Attracties
*Shopping
*Parking
*Entertainment
*Recreatie
*Steden
*Ziekenhuizen
*Vervoer (openbaar en ander)
*Auto services
*Coordinaten

Al je favoriete plekjes, restaurants en dergelijke kan je dan bewaren in “My Locations” onder Favorieten. Je krijgt bij de Garmin ook software voor je computer zodat je routes kan uitstippelen met alles erop en eraan. Deze kan je dan bewaren op een SD kaart die je dan in je Garmin Nuvi kan steken om die te gebruiken tijdens je vakantie.

Je moet het maar eens bekijken. Wij vonden het in elk geval de moeite waard.

Veel succes met het beslissen,
Groetjes,
Ann :slight_smile:

1 like