Kaarten van Canada voor Garmin GPS-navigatie

Mijn dochter vertrekt binnenkort voor een auto-rondreis naar Canada.
Zij wil hiervoor mij navigatiesysteem (Garmin NUVI 350) gebruiken. Helaas heb ik niet de beschikking over het kaartmateriaal van Canada en omdat dit type systeem inmiddels uit de produktie is genomen is het zeer moeilijk om aan deze software te komen.
Is er iemand die mij van een SD-kaart kan voorzien (lenen of kopen !!) met het gewenste kaartmateriaal.

Als je het kaartmateriaal hebt, kun je het dan gebruiken?
Ik heb een Garmin voor op de motor en een TomTom in de auto en bij beide moet ik de kaarten unlocken met een code. Die is vast wel te kraken, maar dan is het niet meer helemaal legaal…
Overigens kun je bij veel verhuurmaatschappijen navigatioe bij huren.

Bedankt voor de reactie maar het “probleem” was reeds opgelost.
Mijn dochter is inmiddels weer terug uit Canada. Ik had deze oproep ook op Marktplaats gezet en binnen een dag is mij een oplossing aangereikt.
De sd-kaart met kaartgegevens van oa Canada heeft uitstekend gefunctioneerd.

Hallo

wij vertrekken binnenkort naar Canada en staan voor de keus om onze TOMTOM te updaten met een kaar voor VS en Canada of een navigatie te huren. Nu is mijn vraagt, werkt de tomtom daar ook gewoon? en de oplader van de huur auto.??

Ja hoor, geen probleem, de TomTom werkt daar prima.
We hebben onze tomtom afgelopen juli meegenomen naar Canada en hebben alle belangrijke punten thuis al ingepriogrammeerd. Wel moet je de kaart van Noord amerika hebben, maar als het een 900 serie is, dat zit dat er standaard bij.

Maarten, mag ik je, ter overweging, een andere keus voorleggen? Laat lekker thuis dat ding! Tenzij je van plan bent om lange ritten door grote steden te maken, heb je het ècht niet nodig. Het wegennet in Canada is bijlange niet zo fijnmazig en gecompliceerd als hier, de keuze is meestal beperkt tot rechtdoor of rechtuit. Bovendien is de bewegwijzering perfect geregeld, worden campgrounds, h(m)otels, B&B’s, bezienswaardigheden allemaal prima aangegeven en is er tevens in elk plaatsje, hoe klein ook, een toeristenbureu(tje) te vinden. Kortom; verdwalen in Canada is een schier onmogelijke opgave.
Nou ben ik misschien wel wat ouder, maar sluit zeker niet mijn ogen voor de technologische “vooruitgang” en toch word ik af en toe wel verdrietig als ik zie wat mensen tegenwoordig allemaal op vakantie meeslepen. Nog even en we hoeven helemaal niet meer weg, maar kunnen allles als “virtual reality” beleven in de eigen leunstoel.
Voor mij is vakantie(en met name Canada) altijd geweest; met een nieuwsgierige blik en een wegenkaart nieuwe werelden ontdekken en beleven en alle “sores” van thuis, kantoor, werk achterlaten.
Vroeger (klink ik weer als een ouwe l…l) of eigenlijk tot voor kort was b.v. de campground een heerlijke ontmoetingsplaats, waar menig glas en verhaal werd uitgewisseld over het kampvuur. Nu zie je meer en meer de mensen zich terugtrekken in de camper en zich verzamelen rondom het schelle kunstlicht van de laptop. Dat is niet “mijn Canada”.
Nogmaals; uit practische overwegingen heb je echt niets anders nodig dan een simpele wegenkaart( en zelfs dat niet eens).
Hoe dan ook, met of zonder technische hulpmiddelen, wens ik je een prachtige reis.

Helemaal mee eens. Ik ben net terug van drie weken aan de westkant, met een ouderwets wegenboek is dat uitstekend gegaan. We hebben vooraf wel overwogen ter plekke een Tomtom aan te schaffen (net zo duur als 3 weken huren), maar daar toch van afgezien. Alles staat inderdaad prima aangegeven, al is het in het begin uiteraard toch even wennen. Voor de hotels had ik vooraf in Google Maps nog losse plattegrondjes uitgedraaid, maar de meeste hebben we ook zonder zo gevonden, zelfs in steden als Calgary of Vancouver. En met een beetje mazzel zit er een kompas in je auto, die verrassend vaak van pas komt. Dus inderdaad, gewoon de TomTom thuislaten, je kan sowieso niet verkeerd rijden, hooguit anders dan gepland!

Helemaal niet mee eens!
Ik ben al weer wat ouder dan jullie, maar neem mijn TomTom wel mee. Afgelopen zomer gebruikt in Nieuw Zeeland en Canada. De wegenkaart heb ik ook, maar dan om de routes vooraf een beetje te overzien. En met Goolgle Earth kies ik op de laptop een volgend motelletje uit. Zoveel mogelijk op een goede locatie (in of nabij het centrum), in de Tomtom en “off we go”. Zonder uitdraaien van plattegronden (hoe moet dat onderweg?), zonder onderweg op hierop te moeten kijken (is nog gevaarlijk ook) maar tijd om tijdens het rijden van de omgeving te genieten! En voor de deurdoor je TomTom afgeleverd. Nu ben ik ook geen kampeerder en houd al helemaal niet van een camper, dus daar zul je mij niet in zien. Maar zoals vroeger reizen; met paard en wagen (nu auto) onderweg herbergen (nu motelletjes) aandoen en genieten van de contacten met de locale bevolking (geen andere toeristen) aan de bar. En vooral: genieten van he land!

hahaha ik hoor het al, de meningen lopen weer sterk uiteen. Maar ik neem hem toch mee. Had het apparaatje toch al thuis liggen vandaar. Butany way thanks for de ideeen. Wellicht laat ik hem in de koffer.

Je hebt gelijk, wij hebben hem ook meegenomen. En de Tomtom heeft meer mogelijkheden. Supermarkt zoeken, benzine pomp, geld automaat enz enz. En hij verteld hoe laat we ergens zijn, want soms is dat heel moeilijk in te schatten. Zeker als ze in het hoogseizoen een kampeer plek maar tot 1800 uur vasthouden… Moet zeggen dat wij hem heel praktisch vonden.

Leuk al die discussies over TOMTOM en navigatie… Ik hoor ook al weer tot het grote leger van diegenen die van DREES aan het trekken zijn. We zijn net terug van 5 weken Noordwest USA en Canada (Alberta en BC). Onze al wat oudere navigator (Medion met NAVTEQ) deed het prima. Geen centje pijn. Ik moet er even niet aan denken dat we het deze keer zonder hadden moeten doen. Al vaker in USA geweest en altijd eerst de grote roadmap van WALMART gekocht (kost nu $5,99), maar de navigator bespaartt je een heleboel extra zoeken. Geen laptop meegesjouwd. Ik wil best tegen kleine vergoeding software kopieren op SD card van 2GB.

Waarom niet de moderne middelen gebruiken die er tegenwoordig zijn en er de voordelen van plukken? Met mijn netbookje (=kleine laptop van 1 kg.) zocht ik onderweg in Canada en Nieuw Zeeland niet alleen op Google Earth de motelletjes op voor de volgende dag, maar kon ik via Internet ook gratis contact maken met mijn VOIP abonnement van mijn thuistelefoon (van Xs4all) en zo gratis bellen met de thuistelefoon (we hebben nog kinderen thuis en die wil je toch zo nu en dan even horen) of voor lokaal thuis-tarief goedkoop met andere familie en vrienden. Werkte prima en in Canada (en Nieuw Zeeland) heeft vrijwel elk hotel (gratis) Internet verbinding voor hun gasten.

Ja, Gejo, je hebt wel gelijk die laptops zijn reuze handig tegenwoordig. Als je vraagt in een motel of je kunt internetten zeggen ze prompt dat er gratis wifi is, maar als je geen laptopje hebt heb je daar weinig aan. Ze kosten tegenwoordig ook niet veel meer.
Dus wie weet…