Welke tomtom aanschaffen?

Over 'n week of 5 vertrek ik naar Canada/USA en wil eigenlijk 'n nieuwe tomtom aanschaffen. De kaarten van deze gebieden kan ik zo kopieeren. Maar ik heb ook wel 'ns gehoord over 'n optie waardoor je 'n route vooraf helemaal in kan laden maar dat dit niet met elk model tomtom kan? Gevalletje klok en klepel.

Wie is er op de hoogte van tomtoms en wat is nu 'n goed modelletje. Niet te groot en niet te duur. De Europakaarten die er standaard op zitten zijn bijzaak. Zal hooguit die van Belgie en misschien 'n stukje Duitsland gebruiken naast de Nederlandse.
Op m’n vaders tomtom (geen idee welk type) kon je trouwens niet de USA kaart erbij zetten, dat kostte teveel ruimte zodat ie de Europese er af moest halen. Liever heb ik dat alles gewoon kan blijven staan.

Nu heb ik al diverse tomtoms bekeken (online) maar kom er nog niet aan uit.
Op de Go 950 zit standaard naast Europa ook USA/Canada, maar op die versie kun geen gps-coordinaten invoeren (geen idee of ik dat ergens nodig krijg, maar lijkt me toch best handig)

Ook de Via 120 klinkt wel okee. Nadeel is dat er geen sd-card in kan, maar hij heeft wel coordinaten.

Het ‘life’ wat er bij sommige op zit, hoeft voor mij niet. Dat is blijkbaar alleen in 'n paar Europese landen te gebruiken en 't lijkt me handiger voor mensen die zakelijk vaak files moeten trotseren.

Wie heeft ervaring met 'n bepaald model en kan dat aanbevelen?
Of wat zijn de opties die beslist niet mogen ontbreken?

1 like

Bedankt voor de overweldigende hoeveelheid tips… lol2

het is de Garmin Nuvi 2460 geworden

:dag: