Wij gaan volgend jaar een overland trip maken van Amsterdam naar Kaapstad. Nu zijn wij op zoek naar een geschikt navigatie systeem. Wie heeft hier ervaring mee…waar op te letten? Wat heb je minimaal nodig? Garmin lijkt een geschikt merk, er zijn echter zoveel type’s?! Is het verstandig om een navigatiesysteem op marktplaats te kopen, of beter toch voor een nieuwe te gaan?
We geeft ons advies ?
Hoi hoi,
Ik ga volgende maand naar Kenia en heb om daar rond te rijden een Garmin gekocht waar je ook tv op kan kijken, vond ik zelf wel leuk gezien ik dan hopelijk een lokale tv zender kan ontvangen of anders in iedergeval met een data chip films kijken, tevens kon ik daar de Oost Afrika map op kopen. Dus of het de de beste keuze is weet ik niet maar ik vond hem wel interessant… En misschien kan ik er daar weer iemand mee blijmaken als ik weer vertrek want thuis heb ik er niets aan…
Voor op je mobiel kan ik je Sygic aanbevelen. Deze heeft mij afgelopen juni uitstekend geholpen door Nieuw Zeeland.
Zo goed zelfs dat ik deze nu verkies boven mijn Tomtom.
Sygic en Tomtom,
ik heb beiden op mijn android tablet (samsung note 10.1) en smartphone (LG L4) staan, doen hun ding en afhankelijk van de plaats waar ik ga gebruik ik de ene of de andere (berekiningsalgoritmen durven wel eens verschillen).
Voor hier bij ons in Brazilië bvb hebben beiden al een behoorlijke dekking. Het binnenland is nog steeds iets minder gedetailleerd maar het verbetert voortdurend. Voor de afrikaanse ‘wegen’ ligt het misschien toch wat moeilijker.
Nog een detail, ik zou nooit een gps-specifiek toestel kopen zoals Garmin, die zijn misschien wel goed maar doen dan ook alleen maar hun ding als gps. Terwijl een tablet(je) of smartphone ook nog een hoop andere dingen kan doen voor je (denk maar bvb aan het lezen van ebooks op reis)
Ander detail : samsung is 1 van de weinige merken die op (bijna) al hun toestellen ook de ontvangst van de russische GLONASS satelieten voorzien, dit betekent in de praktijk dat je een veel snellere en preciesere fix (satelliet-positie) hebt.
Succes met de reis
Tropische groet uit Salvador da Bahia - Brazilië
Ivan