vanaf 23-09 gaan mijn vriendin en ik 22 dagen naar ZA :D. Daar hebben wij een huurauto en waren daarom opzoek naar een Goedkoop navigatie systeem. Via dit forum kwam ik in een oude post de Tip voor Sygic tegen. Beide hebben we een telefoon met een redelijk scherm dus dit leek ons een prima plan!
Echter lees ik bij de app-store verschillende reacties van mensen die sinds een redelijk recente update problemen hebben met de app en soms de kaart kwijt zijn en deze opnieuw moeten downloaden. Dat laatste lijkt me voornamelijk erg onhandig in een onbekend land.
Aangezien hier toen enkele gebruikers zaten ben ik benieuwd, is dit nogsteeds de beste optie?
(als je niet de volle map wil betalen voor het huren van een systeem.)
Wij gaan ook naar ZA met huurwagen eind van de maand en hebben een TomTom navigatie toestel gehuurd voor 3 weken met recente kaarten van ZA . Kostprijs voor 3 weken = 35 € . Niet te veel lijkt mij .
Is dat ook geen optie ?
Navigatiehuur.nl in Lisse niet zo ver van Schiphol .
Het kan zijn dat ik dit advies gaf. Ik gebruik Sygic in Zuid Afrika en ik heb er nog geen problemen mee gehad. De app werkt zoals hij moet werken. Misschien dat het ook afhankelijk is van het toestel dat je gebruikt. Maar in principe ga je geen problemen hebben als je de gratis versie download.
Wat ik ook wel zou doen, als je graag een kaart bij de hand hebt, is in een bezinestation (of winkel) een kaarten boek van Zuid Afrika kopen. Het is wel leuk om een goed overzicht te hebben waar je heen gaat (vind ik toch). Als je niet gewoon bent om een kaart te lezen is Sygic wel handig.
Sygic geeft ook van alle andere info, zoals eetgelegenheden, accommodatie, bezinestations,…
Gaan jullie de ‘normale’ toeristenroute rijden? Wat is ongeveer je planning?
Marpat5957: Dat klinkt ook niet verkeerd, al bespaar ik het natuurlijk liever als de gratis versie ook goed is.
Moonrise: aangezien ik veel Posts van jou ben tegen gekomen zou me dat inderdaad niets verbazen. Een papieren back-up lijkt me helemaal geen verkeerd idee. Onze route is:
Johannesburg 1n
Kololo game reserve 2n
Louis Trichardt 2n
Krugerpark(Shingwezi, olifants, Skukuza. allen 1n)
Hazyview/Panoramaroute 2n
Swaziland,Mbabane 2n
St Lucia 2n
Sodwana bay 4n
Piet Retief 1n
redelijk standaard geloof ik, vooral niet overdreven veel kilometers maar wel veel moois. We kunnen altijd nog terug komen voor de rest.
Het was ook om te weten als jullie naar afgelegen gebieden zouden gaat, betreffende de app. Maar jullie zijn voornamelijk op de standaard wegen, die wel op de kaart te vinden zijn. Ik weet eigenlijk niet als Kruger er in detail opstaat. Maar het leukste en beste is om aan de Kruger gate een kaart te kopen, zo kan je in het park het beste navigeren. Daar staan ook alle picknick plaatsen op en de juiste afstanden.