Reis: Peru-Bolivië

Hallo,

Ik vertrek eind Juni met mijn vriendin (beiden 21) voor 2 maanden (eventueel zelfs langer) naar Peru en Bolivia. We hebben al vaag wat ideeën, maar concreet staat er eigenlijk nog niets vast. Ik zit momenteel nog in Indië dus reis bespreken moet altijd via skype gaan ;).

Ik heb vooral een vraag aan ieder die al in Peru en of Bolivia is geweest:
Welke plaatsen, activiteiten, projecten, enz zouden jullie ons aanraden om te doen. Ik heb het dan eerder over dingen die je niet direct vindt als je Peru/Bolivia op google intypt.

Linde en ik reizen graag simpel, veel contact met de locale bevolking, zo weinig mogelijk gebruik maken van Westerse organisaties, bussen en liften zijn geen probleem, soms gaan we uit functionaliteit binnenlandse vluchten nemen omdat het anders soms ook te omslachtig wordt.

Ik hoop op vele leuke ideeën en unieke plekjes.

Groetjes Dennis & Linde

P.s We hebben geen extreem breed budget om handen.

Sorata in Bolivia (5 uur met de bus van La Paz) is een goeie basis voor sportieve dingen (korte wandelingen maar ook meerdaagse hikes naar gletsjers) en is ook zelf een leuk, prettig dorpje met leuke restaurantjes, in groene omgeving.

En over deze dingen…:

• Niños Hotel en dan vooral de Niños Hacienda in Huasao, Peru (vlakbij Cusco, opbrengsten gaan naar projecten voor ondervoede Peruaanse kinderen)
  • Leuke dingen in het stadje Puerto Maldonado zelf (wat de meeste mensen alleen maar gebruiken als basis voor jungletrips, maar niet het stadje zelf bekijken… het wilde-dierenopvangcentrum zoekt altijd vrijwilligers)
    … lees je in deze thread.

Verder heb ik totaal geen idee waar jullie interesses liggen en wat jullie leuk vinden, of wat voor landschap of weer jullie prettig vinden. Dus kan ik ook niet zoveel aanraden.

Wat ook vaak helpt is kijken in een Lonely Planet bij het hoofdstuk ‘off the beaten track’. Iedereen kan dat natuurlijk lezen en daardoor zou je ook in die gebieden veel toeristen verwachten. Maar dat is nooit zo. 90% houdt het toch bij het standaard rondje.

Maar nogmaals, het ligt er natuurlijk ook maar net aan waar jullie naar op zoek zijn. Strand? Jungle? Heftige wandelingen in besneeuwd gebied? Musea en kerken?? Dieren? Dorpjes in het midden van niks waar niks te doen is? :wink:

1 like

Cecilia

Ik heb inderdaad wel wat weinig info gegeven.
Ons probleem is dat we het moeilijk vinden te kiezen wat te doen want Peru bied je alles wat je je kan voorstellen.

In ieder geval leuk dat je reageert en zo te zien weet je wel het een en ander over Peru en Bolivië.

Linde en ik houden van een avontuurlijke reis, waar er richting inzit, waar enkele dingen gepland zijn maar waar toch zeker ruimte is voor toeval. We hebben nu ongeveer 2,5 maanden maar gaan toch nog selectief zijn in wat we doen om zo onszelf niet te overhaasten om te proberen om alles te zien.
Als je in een stadje mensen ontmoet die je toch wat beter wilt leren kennen of in een dorpje, berggebied, op een standje of in een stad komt waar je je hart verliest en liefst graag 2 weken zou willen blijven, dan moet dit kunnen.

Maar even to the point: Wat ons meer specifiek aanspreekt is de natuur, hickings, in contact komen met mensen (lokaal of van andere landen), cultureel erfgoed, eenzame plekken waar het mogelijk is om je volledig af te scheiden, cultureel erfgoed, enz…

Linde is nog opzoek naar een project om over een periode van drie weken te doen. Dit wilt ze ook doen in het gebied van het Amazone woud.

Onze plan is om op La Paz te vliegen, Bolivië een klein stuk te doen, dan het zuiden van Peru( hier moeten we ook nog wat selecteren wat juist) en vanaf het zuiden de kustlijn naar het Noorden afreizen en dan te eindigen met een project in of rond de amazone.

Ik hoop dat dit een beetje in idee geeft van wat we graag willen doen.

Namaste,

Dennis