Reis naar Punta Cana in september 2010

Goedemiddag allemaal.

Een week geleden heb ik en mijn vriendin een reis geboekt naar de dominicaanse republiek. Van 1 september tot en met 8 september.

Nu ik heb toch enkele vragen hierover, want ik heb al veel gelezen dat het aangeraden is om de nodige voorzorgen te nemen.

1. Is de dreiging van malaria zo groot dat je best de “pilletjes” gaat halen?

2. Wat met ziekte? Ik lees ook dat er her en der veel mensen ziek worden eens ze aankomen?

3. Wij hebben onze reis in september geboekt, nu we zijn ons bewust van het orkaan seizoen. Maar wilt dit dan echt zeggen dat we niets anders dan regen en orkanen gaan hebben?

4. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit hotel. natura park eco resort & spa, de foto’s zagen er redelijk goed uit, maar de recensies (vooral Engelstalig) blijken toch tegen te slagen.

Alvast bedankt!

Laat die malariapillen maar thuis, alleen als je eventueel naar Haiti wil, maar daar zit je heel ver vandaan.
September is een zeer warme maand met temperaturen van tegen de 35 graden en als er dan heel af en toe in de avond of aan het eind van de middag een hoosbui valt is dat op dat moment echt heerlijk.
In 2007 en 2008 had ik in september geen 1 slechte dag en daarmee bedoel ik de gehele dag bewolkt. Regen valt er ook heel weinig, alleen als er een tropische depressie of orkaan langs komt en de kans dat je een orkaan treft is heel klein. Als hij al langs komt. Soms merk je er niet eens wat van, alleen de zee is wat ruw en er zijn wat meer wolken, maar dat is met die hitte af en toe wel lekker. De meeste orkanen gaan meestal honderden kilometers ten noorden of ten zuiden van de D.R. langs.
Zit over het weer maar niet in, wat voor weerberichten je ook leest.
Soms staat er 50% kans op regen en dan valt er helemaal geen drup.
Pas op wat je eet en drinkt op straat en neem niet teveel ijsblokjes (is gewoon water) in je drankjes. Als je daar om denkt heb je een heel kleine kans dat je ziek wordt.
Prettige vakantie.

1 like

Bedankt voor de reactie! Het is een hele geruststelling! >>>

Is er toevallig iemand die al ervaring met het hotel heeft? Nu ik vermoed zelf wel dat dit in orde gaat zijn (we hebben geboekt via sunjets)