Geachte Leden van dit forum,
Mijn vriendin en ik willen rond 12 mei voor het eerst gezamelijk naar de Dominicaanse Republiek. Dit zou een onvergetelijke vakantie moeten worden, temeer omdat ik haar ten huwelijk zou willen vragen. In mijn hoofd moet het daarom echt perfect worden, vandaar dat ik de hulp inroep van ervaren reizigers die mij hopelijk van wat advies kunnen voorzien.
Ik heb een aantal vraagjes:
-
Het weer: Ik lees overal dat mei het regenseizoen is in met name Punta Cana. Als Hollander zie ik dan meteen lange dagen op de hotelkamer voor me en van dat vreselijke druilerige weer de hele dag door. Wat moet ik me precies bij het regenseizoen voorstellen? Iedere dag een heftige bui van een half uur of langduriger?
-
De streek: Punta Cana of Bayahibe / La Romana. Wat ik tot nu toe aan informatie heb, is dat Bayahibe rustiger is in alle aspecten (minder hotels, kalmere zee, minder te doen) dan Punta Cana. Ook regent het minder in Bayahibe omdat de meeste regen wordt “afgevangen” door het schiereiland. Iemand die nog andere verschillen kent en wat zouden jullie eventueel adviseren?
-
Het hotel: ok hier komt het grootste probleem. Door de bomen zie ik bijna het bos niet meer. Wie kan er misschien wat over zeggen. Tot nu toe heb ik de volgende hotels gevonden die me erg aanspreken:
Bavaro Princess –> De villa kamers schijnen erg mooi te zijn, het hoofdgebouw een stuk minder
Gran Bahia Principe Bavaro Erg mooi, maar erg massaal
Bayahibe/La Romana
Catalonia Gran Dominicus
We zoeken gewoon een heerlijke romantische strandvakantie met lekker eten en lekker weer.
Als iemand advies of een suggestie heeft, dan is dat echt ontzettend welkom
bij voorbaat bedankt voor jullie tijd
groetjes Remmert
Ook in de regenseizoenen is het prachtig weer. Natuurlijk kun je een paar slechte dagen achter elkaar treffen, maar de kans daar op is klein. Een garanatie kan ik natuurlijk niet geven. Kijk eens op Local Weather Forecast, News and Conditions | Weather Underground voor de weerhistorie.
Ik was mei 2010 in de D.R, toen was er veel regen in mei. Daar voor was ik vaker in mei en was het prachtig weer. Het weer veranderd ook daar.
Met de andere punten kan ik je niet helpen omdat ik altijd aan de noordkust verblijf.
Ontzettend bedankt voor je informatie. Ik ga “de gok” wagen denk ik.
Ik heb inmiddels geboekt en we gaan op 8 mei 16 dagen naar hotel Bavaro Princess in Punta Cana.
Deze week ook naar de GGD geweest in verband met inentingen enzovoort. Ik moet zeggen dat ik daar wel wat ongerust van ben geworden. Ik schijn naar een muggenparadijs te gaan, waar ik toch tenminste met malaria en dengue ga terugkomen. Aan het strand overdag werd bedekkende kleding aangeraden en een bivakmuts zou goed van pas komen.
Nou ja bovenstaande is misschien iets overdreven, maar Deet smeren op het strand werd toch wel aangeraden. En aangezien DEET niet goed samenwerkt met zonnebrand…
Kan iemand mij aangeven of het nou echt nodig is om je op het strand overdag in zo’n resort echt nodig is om je tegen muggen te beschermen? Of wordt hier een klein beetje overdreven?
Ik weet dat het kan regenen in mei en dat in tropisch gebied nou eenmaal muggen zijn, maar ik moet eerlijk zeggen dat door het GGD verhaal ik me een beetje zorgen begin te maken
Ben er vorig jaar geweest in juni…Heerlijk weer, en in vergelijking met Azië bijna geen muggen. En deze rakkers weten mij in iedere uithoek van de wereld te vinden. Smeerde mij alleen in de avond in met een lichte deet van 20%. Geen enkele last gehad van deze irritante beesten. Op het strand uiteraard helemaal geen mug te bekennen. Wil echter niet zeggen dat je helemaal niets mee moet nemen maar in vergelijking met veel andere plaatsen vond ik het aantal muggen nihil. Geen zorgen maar genieten, en neem voldoende zonnebrand mee want die is niet te betalen!! Groeten Peter en een fijne vakantie!