Punta Cana

Hoi,
wij willen in april naar Punta Cana gaan en graag wat informatie hierover, hoe is dan het weer en welke excursies kun je er doen?alvast bedankt!

Groetjes!

Mei is een prima periode om te gaan, officieel is het dan regenseizoen, maar daar merk je weinig van. Af en toe `savonds een flinke tropische bui.

Kim

Hallo Tijgertje,

Het voorjaar is een prima reistijd. Af en toe een (stort) bui, maar dat houdt de natuur groen!
Tja, en wat Punta Cana betreft… Bacardi-stranden en mooie resorts. Gezien de geisoleerde ligging, ben je min of meer gebonden aan de activiteiten die door de resorts worden aangeboden.
Overweeg een trektochtje in je reis op te nemen en bezoek dan de omgeving van Jarabacoa, Samana en Las Terenas. Heerlijk !

Succes
Harrie

Ben net terug en iemand lokaal raadde sterk af om in mei te gaan. Hij zei dat dit echt de slechtste maand van het jaar is.

ik heb ook al gelezen dat mei de slechtste maand is ! Wij zouden in juni gaan. Hoe is het weer dan?

Ik reis regelmatig daarheen en ook in mei. Persoonlijk heb ik nog niet heel snlecht weer meegemaakt in mei. Niet anders dan de andere maanden. Wel regelmatiger een heftige tropische bui van 15 minuutjes eind van de dag of in de nacht.

Maar hoe zit het dan de rest van de dag? Is het dan echt zonnig of bewolkt? Ik kan me voorstellen dat als er kortstondige buien zijn, dan het uren ervoor en erna nog zwaar bewolkt is. Allé, hier in belgie is dat toch zo :mad:

IK WIL ZON :banana: :banana: :banana:

Het is absoluut niet te vergelijken met Holland of belgie. Hier regent het nu al voor bijna 2 dagen aan 1 stuk! Daar regent het voor 15 minuten en na een half uurtje is de zon er weer! En hou er rekening mee dat als de zon er niet is en het bewolkt is, je je toch goed moet insmeren, want je verbrand dan nog!

Hoe is het daar in April? Wat is eigenlijk de beste periode om te gaan?

Het weer is prima in april, over het algemeen kun je zeggen dat het het hele jaar door goed is. Altijd rond de 30 graden met af en toe een tropische bui. September is de maand dat je de grootste kans op een orkaan hebt.

Hoi Tijgertje

Wanneer je in Punta Cana bent, raad ik je aan zeker een helikopter vlucht te maken. Je vliegt dan over de kust strook en langs het hotel waar je zelf ligt. Vanuit de lucht zie je de geweldige witte stranden en de turqoise zee. Ook zie je het dolfijnen bassin goed. Kosten circa 50 dollar voor 15 minuten, zeker de moeite waard!!

Verder kun je een bezoek brengen aan Santo Domingo. Aldaar kun je een bezoek brengen aan het paleis van Diego Columbus, yep de zoon van.

Ben van plan binnenkort foto’s van onze helicopter vlucht op mijn site te plaatsen. Nu staan er wel al foto’s op van Punta Cana en Santo Domingo.

Groeten,

Danny
http://www.cubalibre.ws