Ik wil binnenkort graag een reis maken naar Lugansk in Oekraine.
Maar ik vindt geen vliegtickets naar airport Lugansk op de gebruikelijke vliegtickets sites.( en als ik een vindt dan meer dan 1000 euro) Wel genoeg tickets naar Kiev of Lviv of Odessa.
Weet iemand een oplossing ik wil namelijk heel graag naar Lugansk.
Hoe makelijk is het als ik naar Kiev vlieg,om daar op airport Kiev een vliegticket naar Lugansk te kopen en hoe duur is dit??
Let op ik spreek geen letter Russisch!!! Wel engels.
Iemand tips hoe ik het beste deze reis kan maken???
Haha, Russisch en Oekraïens zijn inderdaad niet dezelfde talen :')
Wel wordt het beiden geschreven in Cyrillisch schrift. Ik weet het niet, maar als je al denkt dat Oekraïens en Russisch hetzelfde zijn heb je je nog niet erg goed georiënteerd op je reis en bestemming lijkt me. Voor een deel komt het inderdaad met elkaar overeen, maar daar heb je niet zoveel aan als je er toch geen woord van begrijpt.
Anyway, vanaf Kiev kan je met Lugansk Airlines naar Lugansk vliegen.
Je zou even uit kunnen zoeken wat dit kost.
Je kan kijken waar je gedkoop heen kan vliegen (Kiev) en dan naar Lugansk gaan met de trein, treinen zijn vaak heel goedkoop daar en het is een aparte ervaring.
Klopt, vlieg met “Wizzair.com” vanuit Dortmund of Keulen (aan de Nederlandse grens bij Venlo) naar Kiev (zal je hooguit 100/15 euro voor 1 retour kosten) vanuit Kiev zijn er zowel bussen (Maschroetka’s) of treinen die naar Lugansk gaan, treinen gaat prima en zal je iets van 150 Hrivna kosten wat neerkomt op 12 tot maximaal 15 euro (Ligt aan de koers van de hrivna). Boek wel 1 Kupe-class treinticket aan de balie in Kiev, want dan kan je lekker slapen, meestal slaap je dan met 4 personen in 1 coupe. Maar vaak zijn de treinen niet vol, waardoor je er allen in zit.
Pas wel op voor de zuiplappen in de trein :)…want ze kunnen nog wel eens agressief worden die kerels
Veel plezier, en hoop je geholpen te hebben.
Ikzelf was al 10x in Oekraiene, dus weet er de weg
Kupe klasse is 2e klas, je kan ook derde klas reizen met als verschil dat de coupe waar je slaapt open is. Je hebt wat sneller kontact met medereizigers en dat vond ik zelf wel leuk, je komt interessante mensen tegen.
Als het in Oekraine net zo is als in Rusland dan dan zal het met die dronken lui nog wel meevallen, er is als het goed is in elke wagon trein personeel om de zaak in de gaten te houden. De kans dat je gezellig mee kan drinken is groter, drink rustig (half glas) want hij wordt steeds bijgevuld. tegen hun opdrinken lukt je echt niet! ze komen binnen met een fles vodka en je drinkt hem met twee of drie man leeg (soms komt er een tweede fles).
Als het kan neem een bovenste slaapplek, dan heb je de meeste rust en kun je het makkelijkste terugtrekken als je dat wilt.
Ik heb inmiddels zo’n 10000Km spoor kilometers achter de rug in de voormalige sovjetunie en dat zullen voorlopig ook niet de laatste zijn.