Hallo Allemaal!
Mijn naam is Debora, ik ben 24 jaar en ik werk als invalleekracht. Ik heb tijdens mijn opleiding een korte reis gemaakt (12 dagen met edukans) naar India en heb sindsdien een groot verlangen om er langer heen te gaan!
Deze plannen ga ik nu ook werkelijk realiseren, want anders komt het er niet meer van. Het lijkt me leuk om samen met iemand op reis te gaan. Het is namelijk allemaal nogal wat om te organiseren en te regelen. en natuurlijk is het ook fijn om tijdens de reis alles te kunnen bespreken met iemand.
Ik ben me al volop aan het orienteren en kwam tijdens deze zoektocht deze site tegen. Het is nogal een belevenis, zon reis naar india, dus lijkt het me leuk om deze ervaring met iemand te kunnen delen!
Mijn idee is om minimaal 2 maand naar india te gaan. In eerste instantie wou ik dit in de zomervakantie van 2012 doen maar dat lijkt me bij nader inzien geen goed plan in verband met het weer in india.
Ik zou graag (vrijwilligers)werk willen doen zodat ik ook echt onder de mensen kom. Excursies lijken me ook erg leuk, maar dat is niet het doel van mijn reis. Graag wil ik werken met kinderen, voor de klas staan, in een tehuis of helpen met sociale projecten.
Mocht mijn verhaal je aanspreken en redelijk aansluiten op jouw ideeen: laat dan even wat horen!
groetjes, Debora
Het is al even geleden dat je hier hebt gepost zie ik, maar ik las je berichtje en vond het toch wel interessant om op in te haken!
Ik ben zelf twee keer in India geweest en weet wat het land met je kan doen Ik heb het ook in mijn hart gesloten en ik hoop in januari 2012 voor de derde keer te kunnen gaan. Ik ben vrij gebonden aan die periode vanwege mijn baan helaas.
Mijn plan is om zelf een weekje vrienden en kennissen te bezoeken in Delhi en de projecten van
TejasAsia, waar ik eerder vrijwilligerswerk voor heb gedaan. ( check www.tejasasia.org de foto’s in de promovideo en in de photogallery zijn grotendeels door mij gemaakt). Zij kunnen altijd vrijwilligers gebruiken, ook op gebied van lesgeven. Als je interesse hebt kan ik je de contactgegevens doormailen. Ik vind het een prachtig project, heb de laatste keer promotiemateriaal voor hen gemaakt, waaronder een flyer en een coffeetable book.
Hierna wil ik graag een reis van ong. 2,5 week maken, waarin ik in ieder geval Varanasi enkele dagen wil bezoeken. Verder staan de bestemmingen nog open.
Ik wil je ook heel erg afraden om in de zomer te gaan. Ik was er afgelopen jaar in juli en ik heb gezworen dat nooit maar dan ook nooit meer te doen!!! 50 graden is niet grappig meer. Net na de moesson is een betere optie. Mijn eerste bezoek viel ook in januari, dat was prima te doen. Delhi is ong. 15 graden in die tijd. Noordelijker is het wel koud, zuidelijker wordt het uiteraard steeds warmer. Ik was in februari in Tamil Nadu en Kerala en daar was het een aangename 30 graden.
Succes met je voorbereidingen en wellicht hoor ik iets van je!
HI
sorry dat ik niet eerder heb gereageerd!
ik hoop nog steeds om aankomende zomer heen te gaan (ben al flink aan het sparen!) ik ben momenteel de mogelijkheden aan het bekijken om als au pair heen te gaan en op deze manier de cultuur te leren kennen.
ik ben mij ervan bewust dat de zomer geen ideaal moment is om heen te gaan, maar voor mij komt dit toch echt het beste uit. tot januari 2013 wachten kan ik niet en voor de zomer heb ik helaas nog werk verplichtingen:p
mocht je nog tips ed voor mij hebben dan hoor ik het graag!
misschien kunnen we info uitwisselen over de mail?
groetjes debora!
Met interesse heb ik je berichtjes gelezen.
Hoe zijn je plannen inmiddels?
Ga je echt zomer '12 naar India? Ben benieuwd naar de temperatuur idd.!
En weet je al wat je precies ga doen?
Ik heb ook van Edukans gehoord… veel positieve verhalen. Ben nl. ook juf;), 23 jaar, en hard op zoek naar een onderwijsbaantje in India (liefst Delhi of Mumbai). Heb jij goede ervaringen met organisaties?
Voor vrijwilligerwerk moet je heel vaak betalen aan de organisatie. Dat is een beetje tegen mijn principe in; betalen om vervolgens gratis je in te zetten.
Nou ik ben benieuwd!
Hey, wat leuk dat je reageerd! mijn plannen beginnen steeds meer vorm te krijgen! Ik ga komend zomer naar india. In juli vertrek ik (als in het noorden de zomervakantie begint) en ik blijf voor 5 maanden weg. Ik wil graag voor de kerst terug zijn.
Ik heb mij aangemeld bij de organisatie Dare2go(zie internet). Dit is een organisatie die geen grof geld vraagt, alleen de onkostenvergoeding voor bijvoorbeeld de voorbereidingsweekenden. Ik ben nu 1 weekend heen geweest en het bevalt me erg goed! Ze nemenhier echt de tijd voor je!~
volgend weekend ga ik voor het tweede voorbereidingsweekend heen. Ik hoop dan zicht te hebben op welk project ik mij ga aanmelden. vorig weekend heb ik er een paar uitgezocht die mij erg interesant leken. Ik wil dus graag met kinderen werken. dit hoeft van mij niet perse op een school maar kan ook bij bijvoorbeeld straatkinderen zijn.
Als je het leuk vind om op de hoogte te blijven moet je even je mail adres sturen!
wanneer zou jij heen willen gaan? wat zijnjouw plannen?
Leuk zo’n snelle reactie!
En wat een goede tip van Dare2Go. Ik heb de website zojuist ook even goed bekeken en het spreekt me wel aan. Er bestaan zoveel organisaties die vrijwillgerswerk aanbieden, dus het is best lastig om een ‘goede’ eruit te pikken vind ik. Ook handig van die voorbereidingsdagen! Het project in Chennai met straatkinderen lijkt mij vooral interessant.
Want mijn plannen zijn…? Ik heb in eerste instantie nog een sollicitatie lopen bij een school in Delhi. Daar hoor ik binnen 2 weken iets van als het goed is.
Mocht dat niet doorgaan, dan ga ik voor werken met straatkinderen denk ik.
Het is voor mij wel zeker dat ik ga, maar de grote vraag is; wanneer?
Ik wil graag of na de zomervakantie, of met kerst. Het liefst na de zomervakantie… maar dat is al over 6 maanden.
Dat vind ik best een korte tijd om geschikt werk te vinden en alles te regelen, ook qua geld (want daar maak ik me nu vooral druk om, ben op 't moment ongeveer platzak en ik kan lastig inschatten hoeveel ik daar nodig ga hebben voor een jaar. Jij een idee? Hoeveel denk jij uit te gaan geven?)
Max. een jaar zou ik willen blijven denk ik. Min. 6 maanden.
Wie weet ga ik jou wel tegenkomen bij Dare2Go! Als ik geen betaalde baan kan vinden, ga ik zeker daar kijken! Leuk zeg.
Zou je me een beetje op de hoogte willen houden?
En trouwens; hoe ga je dat doen met een visum… regel je dat zelf of bemiddelen zij dat voor jou? En een woonplaats wordt volgens mij geregeld bij het project toch? Zou wel ideaal zijn hoor.
Ik ben idd ook aant rondkijken naar het project in chennai;-) Dare2go biedt gewoon goede begeleiding en dat vind ik wel erg belangrijk bij zon reis.
Jij wilt gewoon ook echt betaald gaan werken in india? dat is zou natuurlijk wel helemaal super zijn. komt dat wel goed met een visum dan? volgens mij een een werkvisum niet snel te krijgen:s
ik heb vorig jaar zomer besloten dat het nu er echt van moet komen en kreeg vervolgens een contract voor een jaar op een school, dus toen was de keuze voor mij snel gemaakt om op reis te gaan als de zomer begint. Ondertussen dan mooi een jaar kunnen sparen.
woon jij op jezelf?
6 maanden voorbereidingstijd is opzicht goed te doen hoor! bij mij in de voorbereidingsgroep zitten mensen die in april al weg gaan en die pas eind maart klaar zijn met hun voorbereidingen bij dare2go, dus laat dat je niet weerhouden. misschien is het wel lekkerder om voor die tijd nog ff te sparen.
Ik heb alles ruim gerekend, 3000 euro voor 5 maand is ongeveer mijn berekening. Ik wil alleen wel graag wat extra hebben voorals ik de laatste maand toch lekker rond ga trekken.
woonplaats is idd via het project. Bij dare 2 go regel je in principe alles zelf, zij begeleiden je erbij. dus een visum moet goedkomen. denk toch wel dat een werkvisum een stuk lastiger is hoor!
we houden elkaar idd gewoon op de hoogte! leuk!
mocht je wel in juli willen vertrekken bij dare2go, ik zoek nog een reismaatje;-)
groetjes
Ja Chennai lijkt me wel een interessante stad. Ik ben alleen nog maar in het noorden geweest, Delhi, Rajasthan… Jij wel eens in het zuiden van India geweest?
Het liefst zou ik betaald werken ja, maar volgens mij is dat heel lastig! De meeste dingen die ik op forums lees zijn ook niet erg moedgevend;)
Maar het belangrijkst is dat ik zinvol werk ga doen. En van kinderen word ik sowieso al blij!
3000 euro voor 5 maanden lijkt me echt veel! Maar je wil natuurlijk af en toe ook leuke dingen kopen lijkt me. (ik ga zometeen eerst maar eens mijn enorme zalando-bestelling terug sturen, in het kader van ‘sparen’
Ik weet gewoon nog even niet of ik het allemaal ga redden en geregeld ga krijgen. Ik kan waarschijnlijk een vast contract krijgen op de school waar ik nu werk, maar dan ga ik dus voor safe. Dan neem ik nooit de stap om naar India te gaan… want volgend jaar is er weer wat anders natuurlijk! Dus ik vind dt ik geowon de knoop moet doorhakken!
Ik laat het je gelijk weten als ik zelf meer weet, haha klinkt vaag, maar je snapt het vast! Want ik zoek dan ook nog een reismaatje! Gezellig!
Oja, ik woon nu op mezelf (of beter gezegd… in een studentenkot met 5 meiden) Woonde samen met mn vriend in appartement maar dat is nu uit. Dus zekerrr toe aan een nieuwe uitdagende stap in mijn leven!
En jij? Wat is jouw motivatie zo’n beetje?
Nog wat anders…
Heb jij de organisatie ‘Samen’ al bekeken? Hoe lijkt jou die?
Ik probeer uit te zoeken welke mijn voorkeur heeft… Dare2Go of SAMEN.
Lastig lastig…
hallo Rosa en Debora,
mijn naam is Anouck Sijmons en ik woon sinds vorige week met mijn dochter Isa van 4 in Chennai. Ik kwam jullie berichten tegen op deze site en wellicht kunnen wij iets voor elkaar betekenen. Ik heb debora al een bericht gestuurd maar zag later jullieconversatie. Ik heb nu ook een aupair die mijn dochter van school haalt en daarnaast ook een cursus engels gaat doen en gaat helpen om projecten van de organisatie “samen”. Wellicht vinden jullie zoiets ook wat?? Visum is wel lastig maar misschien kan Samen ook nog wat hierin betekenen. Ik hoor het wel als jullie hierover verder willen praten. Het is vanaf 1 augustus!
Groeten, Anouck
Nog bedankt voor je post! Leuk dat je mee wilt denken.
Hoe bevalt het in Chennai?
Is het een fijne stad om in te wonen? En kunnen jij en je dochter al een beetje wennen?
Het lijkt mij zeker leuk om werkzaam te zijn als au-pair.
In eerste instantie probeer ik of ik ergens aan de slag kan met lesgeven, maar die kans acht ik toch wel steeds kleiner. Au-pair zou een mooi alternatief zijn! Zeker i.c.m. een cursus engels. Bedoel jij zo’n CPE certificaat engels? Of TEFL? Jij hebt nu dus al een au-pair… maar wellicht weet je nog meer mensen die iemand nodig hebben? Ben jij trouwens zelf op zoek gegaan naar een au-pair of via een organisatie?
En wat zijn de ervaringen van jouw au-pair met ‘Samen’? Ik ben benieuwd!
Wat een vragen toch allemaal…
hallo Rosa, sorry voor mijn late reactie maar het is nogal hectisch hier en ook de internetverbinding is niet heel stabiel! Maar dank voor je reactie.
We zitten hier nu 3 weken en het begint een beetje te wennen. Mijn dochter Isa heeft het erg naar haar zin op school en ook de aupair begint haar weg te vinden. Je moet wel heel veel zelf initiatief nemen want het is niet heel eenvoudig om mensen te ontmoeten en uit te zoeken waar wat is. Maar dat is natuurlijk ook deel van het avontuur. Andere families die ik tot nu toe heb ontmoet hebben allemaal indiase nannies. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat de moeders niet werken hier. In mijn situatie is dat toch wat anders dus ik wil graag iemand uit Nederland (of ander westers land). Concreet zoek ik dus iemand die van aug-dec hier wil komen. Eventueel in combinatie met vrijwilligers werk/studie of een combinatie.
Ik ben benieuwd naar jouw plannen!
Groeten,
Anouck
oja, nog even wat antwoorden op jouw vragen: ik heb zelf een aupair gevonden, niet via een organisatie. Zij is inmiddels gaan kijken bij een project van “samen” maar dat is veel te ver weg van ons huis. Je moet je voorstellen dat het verkeer hier een enorme chaos is en dat het van de ene kant naar de andere kant van de stad soms wel 1-2 uur rijden is. Inmiddels heeft ze zelf een project gevonden dichter bij huis waar ze vanaf volgende week gaat helpen. Dan begint ook haar cursus engels bij het britse consulaat. Je kan daar verschillende cursussen volgen en eventueel ook certificaten krijgen.
Mocht je nog meer info willen dan hoor ik het wel!
Groeten,
Anouck
wat tof dat je reageerd, ik ga in juli richting chennai! dus via dare2go, misschien dat ik jou kan helpen als au pair(ik ben leerkracht basisonderwijs) maar zowiezo lijkt het me leuk om contact te hebben en te houden en elkaar in chennai te ontmoeten! wil je me een prive mailtje sturen? (debora.palland@gmail.com)
Dankje Anouck voor je antwoord.
Dat wordt een gezellig (chai)theekransje dan in Chennai:P
Prive email: rosavangemerden@gmail.com
Ik heb a.s. maandag een gesprek bij commissie Samen, om te kijken welke projecten bij mij passen. Mocht dat wat zijn; ik ben dan in de buurt van Chennai, dus kan ik wel afspreken! En eventueel jou helpen als au-pair.
Groetjes Rosa.
Ik zocht op internet naar informatie over de organisatie dare2go, en toen kwam ik dit bericht tegen.
Ik zit op dit moment ook naar deze organisatie te kijken, maar dan om naar ghana te gaan.
Dus ik vroeg mij af hoe deze organisatie jou is bevallen? En kan je echt een deel van je reiskosten terug krijgen zoals op de site staat?
h brit, Ik ben uiteindelijk niet via dare2go op reis gegaan. ik heb wel de voorbereiding met hun gevolgd maar vlak voor de laatste bijeenkomst heb ik besloten om als au-pair naar india te gaan. Wel heb ik de voorbereidingen meegedaan en hier in chennai ook kennis gemaakt met het project.
Als je vrijwilligerswerk gaat doen kan ik je dare2go van harte aanraden. Zelfs toen ik niet meer met hun op reis zou gaan zijn ze altijd bereid geweest om mij te helpen met welke vraag ik ook had.
Daarnaast is een voorbereiding zoals gegeven bij dare2go echt van groot belang voor je vrijwilligerswerk gaat doen. ze bereiden je voor, wijzen je op gevaren en maken je vertrouwd met het project. Je moet nog steeds alles zelf doen, maar wel met een vraagbaak achter de hand. Mijn ervaringen zijn erg positief! als je nog meer informatie wilt kan je me altijd een mailtje sturen (debora.palland@gmail.com)
Ik ben benieuwd naar je plannen!
Groetjes debora