1
Op Travelchinaguide http://www.travelchinaguide.com/china-trains/ vind je de treinnummers en -tijden.
Ik zou vliegen van Xi’an naar Kunming, of gewoon meteen naar Liyang. Vandaar naar Shangrilla en weer terug en naar Dali, vandaar naar Kunming, als je daar zo nodig heen wilt. Wel n relaxt stadje, maar niet bijzonder. Het stenen woud is prachtig, maar er zijn overal stenenpaadjes aangelegd tussen de rotsen door waardoor het iets onnatuurlijks krijgt. Zondezondezonde. Maarja, een berg opklimmen is hier ook alleen maar trappen lopen…
Vanuit Kunming lekker vliegen of treinen naar Guilin en dan naar Yuangsho. Vandaar weer lekker vliegen.
Airasia.com heeft vrij goedkope tickets en t bespaart je gewoon een heleboel gedoe. Ik hou zelf helemaal niet van vliegen, maar af en toe is 24 of meer uur zitten toch wat veel…
Veel plezier!
In Shangrilla dansen de mensen op het plein om een uur of 7 's avonds. Als toerist kun je kijken maar ook meedoen. Ik heb een week lang iedere avond gedanst. Alleen als het regent gaat het niet door.