Hoe te reizen naar Dali en Lijiang

Hallo China gangers,

Op 2 juli reizen wij voor 3 weken naar China.
Wij verblijven een aantal dagen in Beijing.
Daarna nemen wij een vlucht naar Kunming.
Vanuit Kunming willen wij per bus of trein reizen naar Dali en daarna door naar Lijiang.
Wat is de beste optie om te reizen van Kunming naar Dali/Lijiang, per trein of bus ?
Wat is de reisduur per trein / en of per bus.
Is het verstandig om eerst een bus naar Dali te nemen en aldaar een aantal dagen te verblijven
en daarna door te reizen naar Lijiang.
Nog tips voor een goed hotel aldaar ?

Thanks voor jullie tips.

Google en http://www.chinahighlights.com

Duur reis van Kunming - Dali: ongeveer 7 uur met de trein en met de bus iets van 6 uur wat ik zelf heb kunnen vinden.

Trein gaat paar keer per dag, bus gaat iets van elk half uur.

Dali - Lijiang. Trein: 2 uur, bus: 4 uur.

Trein paar keer per dag, bus vaker.

Denk dat je eigen voorkeur het zwaarst weegt. En misschien dat de vertrektijden van de trein kunnen meespelen in je keuze.
Wij nemen de route andersom. Lijiang, Dali, Kunming. Verblijven paar dagen in Lijiang, dan paar dagen naar Dali en een korte stop in Kunming.
In de LP geven ze tips voor hostels en hotels. Voor Dali staat daar uit mijn hoofd Jade Emu hostel tussen. De rest heb ik niet zo paraat.

Heel veel plezier! Wij zijn vanaf 14 juli in China :slight_smile:

1 like

ik heb treintje gepakt van kunming naar dali. nacht trein. ideaal. Dali gewoon naar old town gaan, genoeg hotels.

dan indd door naar lijing met dus, flink hobbelige weg. Ook daar weer meer dan genoeg hotels (old town).

meningen zijn wat verschillend over dali en lijing. Meeste vinden Dali leuker. Ikzelf denk ik ook. Iets meer te doen; leuke restaurantjes en kroegjes e.d., vind lijing wel iets mooier om te zien denk ik, maar letterlijk alle pandjes in old town lijing zijn winkeltjes (en wat restaurantjes). Vanuit Lijing zou je mooi de tiger leap gorge kunnen doen. echt een aanrader.

in lijing heb je twee leuke tentjes. Lamu’s house of tibet. Erg leuk zitten en heerlijk eten (vooral de dumplings). En N’s Kitchen is leuk. Asociaal lekkere broodjes en vriendelijke eigenaren die je helpen met bv de tiger leap. Mocht je naar Shanri-la gaan; daar zit ook een N’s Kitchen, ook weer handig :-).

Veel plezier in ieder geval. Erg mooi daar.

1 like

Hi,
In onderstaande link (http://www.yunnanminoritytravel.com/travel-cafe/table-of-distances) vindt de reisafstanden en als je op de afstand klikt vindt je de reistijd per soort transport. Achter de + de tijd voor voor- en na transport, wel even zelf optellen.
Groet,
Yunnan Minority Travel en … Dali Garden Bed & Breakfast (www.Dali4You.com)