Busreizen in provincie Yunan

Hallo ,

Heeft iemand ervaring met busreizen in de provincie Yunan.
Het gaat om de volgende trajecten :
Busreis van Lijiang - Shangri-la . ( 4 uur ? )
Busreis van Shangri-la - Dali . ( 11 uur ? )
Busreis van Dali - Kunming . ( 6 uur ? )
Wat is ongeveer de reisduur van deze 3 busreizen. Is de trein misschien ook een optie.
Het gaat om de kortst durende reistijd.
Kun je de bustickets kort van te voren voor afreis boeken ?
Is er voor een van deze 3 busritten ook een nacht cq sleeping bus mogelijk, denk dan met name aan de busreis
van Shangri-la naar Dali.
Thanks voor reacties.

Ik ben zelf eind vorig jaar naar de plaatsen die je noemt geweest. Wel met de auto, dus met busreizen in die regio heb ik geen ervaring. Ik heb echter wel bussen met bedden gezien (valt je als Nederlander wel op), dus er zijn nachtbussen op dit traject.

Lijiang - Shangri-La heb ik begin 2011 gedaan. Was rond het Chinees Nieuwjaar. Op zich wel te doen, maar de bussen houden er goed de vaart in en de wegen zijn niet al te best .
Andere routes heb ik niet gedaan.

Hi,
In onderstaande link (http://www.yunnanminoritytravel.com/...e-of-distances) vindt de reisafstanden en als je op de afstand klikt vindt je de reistijd per soort transport. Achter de + de tijd voor voor- en na transport, wel even zelf optellen.
Rechtstreeks van Shangri-La naar Dali loopt via de oude weg en je reist niet via Lijiang. Nachtbus is mogelijk maar niet erg comfortabel en je moet tegen zweetvoeten lucht kunnen.
Groet,
Gerard
Yunnan Minority Travel en … Dali Garden Bed & Breakfast (www.Dali4You.com)