Reis met kids

Wij zijn het komende jaar van plan een reis te gaan maken naar de Filippijnen. We willen de reis gaan maken met 3 kinderen: 13,10 en 8 jaar oud.
We twijfelen nog over de periode waarin we willen reizen. De zomervakantie is het regentijd aldaar. Is het beter voor de meivakantie te kiezen of toch de kerstvakantie?? Wie kan ons adviseren?

Het liefst willen we 2 weken een georganiseerde rondreis, een week naar het zuiden van Luzon en nog een week op een bounty-eiland. Er zijn volgens mij weinig reisorganisaties die een rondreis organiseren. Wel Djoser maar die is prijzig, zeker als we met vijven gaan. Hebben jullie ideeën??

In mei 2010 zou ik zeker mensen die voor het eerst naar Filippijnen gaan dit afraden. De reden zijn niet het weer ,maar de verkiezingen die in mei 2010 worden gehouden. Het zijn niet alleen presidentsverkiezingen maar ook burgemeesters, dorpshoofden en provinciegouveneurs. De verkiezingsdag en ook de aanloop hiernaar toe ,gaat in Filippijnen per definitie gepaard met politiek geweld. Ook na de verkiezingen kan het nog enige tijd onrustig zijn, Filippijnen is helaas politiek vrij onstabiel.
De kerst periode is wat het weer betreft wel goed ,maar dit is ook het topseizoen in Filippijnen, dus volle vliegtuigen , en volle accomodaties.
Er zijn inderdaad weinig touroperators die Filippijnen in hun pakket hebben.
Fox reizen had het land een aantal jaren in hun gids, maar is daar mee gestopt . Te weinig klanten denk ik, filippijnen trekt nu eenmaal geen massatoerisme aan. Er zijn nog wel een aantal kleinere reisburo,s die georganiseerde reizen aanbieden, er is eerder een topic hierover geweest
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=56870
Maar Filippijnen is ook goed zelf te organiseren. wanneer je weet welke eilanden je heen wilt kun je vanuit nederland de tickets voor de binnenlandse vluchten al kopen.

kijk eens op Verre reizen met kinderen mischien dat je daar meer info vind

groet dirk :chin: