Reis Marokko

Mijn ouders hadden plannen om volgend jaar met mij naar Marokko op vakantie te gaan.
Zelf ben ik van Marokkaanse afkomst maar heb geen Marokkaans paspoort, ben geadopteerd bij Nederlanders omdat mijn biologische ouders niet voor mij konden zorgen.
Ik heb een Marokkaanse voornaam maar Nederlandse achternaam.
Ik heb alleen de Nederlandse nationaliteit.
Nou vraag ik mijn onder andere af of ik door mijn uiterlijk en die voornaam mogelijk problemen krijg als ik het land in kom?

Alhoewel ik bijna alles over douane weet, mijn specialiteit ;), weet ik wel dat ik geen gedoe krijg met het leger (ben geen erkend Marokkaan) maar ik weet niet of ze moeilijk gaan doen.
Heb ooit het verhaal gehoord van iemand met een Joodse voornaam, alleen voornaam, maar die zomaar door haar ouders gekozen is.
Zij had een discussie van drie kwartier bij de douane in Israël.

Niemand nog?

Hoi,

Ik kan je alleen onze ervaring met de douane delen.Inprincipe zijn ze bij de luchthavens niet moeilijk. Mijn marokaanse man met voornaam en achternaam marokaans heeft natuurlijk een card national.Die moet hij inprincipe bij zich hebben als hij het land in komt maar omdat hij een nederlands paspoort heeft vragen ze er niet alijd naar.Bij sommige instantie’s vragen ze het wel. Ik denk dat het geen problemen met zich mee moet brengen.Ze zien tegenwoordig wel meer andere dingen doordat er veel meer toeristen komen in het land.
Je hebt een officieel nederlands paspoorrt en dat is goed.Als je nu toch onzeker bent kun je het beste even na vraag doen bij de consulaat in rotterdam. Daar kunnen ze je zeker vertellen hoe of wat.Mag ik vragen waar jullie naar toe willen in marokko dan.
Je reist tenslotte ook met je ouders en die kunnen alles bevestigen.Misschien kun je eventueel wel de adoptie papieren meenemen in het geval je ze toch nodig zou moeten hebben.
Nou ik hoop dat ik je een beetje op weg hebt geholpen en dat je er iets aan hebt.

Met vr gr patricia

Heb nu nog een ID-kaart maar voor de reis gaan we een paspoort aanvragen, want dat moet immers.
Ik sta gewoon te boek als vol-Nederlander dus dat paspoort heb ik zo, die vingerafdrukken moeten er dan maar in…

Waar we naar toe gaan?
Dat is nog niet helemaal zeker, heb vandaag bij KRAS gekeken, daar staat een reis naar Marokko en een bezoek aan de de Koningssteden.
Of we dat gaan doen weet ik niet, maar het zal waarschijnlijk een Fly-Drive worden, als het doorgaat.
Mijn moeder stelde de reis voor omdat ik de laatste tijd teleurgesteld ben in de Marokkaanse Gemeenschap.
Ik mag mijn biologische ouders namelijk niet zien omdat mijn moeder een nieuwe man heeft die dat verbiedt.
Van mijn vader weet ik zijn naam nog geen eens, en die heeft ook een nieuw gezin en zou gezegd hebben dat hij bij een eventuele ontmoeting niet aanwezig zou zijn.

Over die adoptie-papieren?
Die zijn er wel maar mijn ouders vinden het waarschijnlijk niet nodig die mee te nemen, zij verwachten geen problemen bij de douane.
Mijn vader is overigens wel bang dat mensen in het land zelf steeds denken dat ik Arabisch spreek (spreek ik niet, woon mijn hele leven al bij mijn Nederlandse ouders) en dat ik daar de weg wel weet.
Mijn moeder is nergens bang voor.

Hoi,

Jeetje dat is een verhaal zeg. Ik zou je er ook inderdaad niet te druk om maken.Weet je nichtjes van mijn man spreken ook geen arabisch dus ze zullen niet gek op kijken hoor je bent echt niet de enige.En aanspreken doen ze je toch wel hoor het is een super vriendelijk behulpzaam volk.Ben zelf nederlandse en blond dus dat weet ook wat. Ik zou zeggen ga lekker genieten en ga het land ontdekken.Ik begrijp je teleurstelling in de marokaanse gemeenschap heel goed maar als je het land en de mensen daar ontdekt verdwijnt dat als sneeuw voor de zon.Ik heb mijn hart echt verloren aan marokko en hoop daar ooit te gaan wonen. De krasreis met de koningsteden is heel leuk je ziet enorm veel het is wel aanpoten omdat je veel ziet in een kort tijds bestek.Heel veel plezier en mocht je nog vragen hebben dan kun je me altijd mailen.

Gr patricia

Heb inderdaad al over die reis gesproken.
Mijn moeder wil heel graag maar mijn vader ziet wel twijfels.
Alhoewel mijn moeder het laatst wel toegezegd heeft, dat we dat gaan doen.
Ik hoop dat het doorgaat.

Ik ga eerst nog naar Parijs met de Thlays met een kennis, in oktober.

misschien een laat bericht, van mij maar ik lees dit nu pas. ik zou zeggen ga naar een marokkaanss consulaat in utrecht rotterdam of amsterdam je kunt ze ook bellen en jou situatie voorleggen.

ik zou 3 verschillende consulaten bellen, omdat ze allemaal tegenstrijdige informatie doorgeven,.

als je nog vragen hebt stuur me een mail prive [EMAIL=“fouzialaaouina@hotmail.com”]fouzialaaouina@hotmail.com

Beste Casa,

Ik heb aan het antwoord van patcase al genoeg.
Ik denk dat het wel goedkomt, ik sta in Marokko nergens geregistreerd.
Storm.