Leven in Marokko is het mogelijk voor mij???

Beste Mensen,

Ik zie dat er heel wat mensen zijn op deze site die goed op de hoogte zijn van het reilen en zeilen in Marokko.Ikzelf woon momenteel in België en ben belg al 47 jaar.Toen ik ongeveer een jaar of 20 was kwam ik erachter dat mijn biologische vader een Marokkaan is en mijn moeder dit steeds heeft verzwegen.Mijn moeder heeft enkel gezegd dat ze mijn vader voor een zeer korte tijd heeft gekend ( de verwekking als je mij begrijpt ) en mijn vader had gevraagd aan mijn moeder om mee te gaan naar zijn land en hij zou afkomstig zijn uit Casablanca maar ze kon dit niet kon om haar familie achter te laten.Mijn vader weet niets af van mijn bestaan ( moeder bleek zwanger te zijn van hem maar hij was al weg en wist geen adres of naam ). Daarvan heb ik heel lang wakker gelegen met veel tranen en dacht toen om naar Casablanca te gaan zoeken achter mijn vader.Dit laatste is er nooit van gekomen omwille ik geen enkel spoor heb hem terug te vinden.Door de jaren heen is nooit een moment geweest dat mijn vader uit mijn hart is weg geweest en vind het nu het moment in mijn leven om naar Marokko te verhuizen.Ik ben er mij van bewust dat dit niet allemaal van een leien dakje gaat lopen en daar heel wat administratie voor nodig is.Waarom ik daar wil wonen heeft te maken met mijn afkomst en ik de rest van mijn leven daar wil wonen om mijn eigen cultuur te leren kennen en wie weet toch noch ooit in contact te komen met de familie die er nu zou kunnen zijn, zussen broers, tantes, nonkels, papa als die nog leeft?Ik heb hier in België een goeie vriend die hier reeds 20 jaar verblijft in België afkomstig uit Syrië, kent mijn situatie. Een tijdje geleden zegde hij me als hij in mijn plaats zou zijn, allang naar Marokko had vertrokken om zijn familie te zoeken maar vertelde hem dat dit onmogelijk is maar hij antwoordde dat ik mis was. Ik vertelde hem hoezo? Gewoon het vliegtuig naar Marokko nemen en de krant en tv inschakelen daar en een foto plaatsen, de situatie uitleggen en ben ervan overtuigd er reactie’s op te krijgen van mensen die je herkennen aan je gezicht vertelde hij. Misschien heeft deze man wel gelijk mensen? Nu weet u precies waar ik naar op zoek ben. Ik ken veel Marokkanen in België en allemaal zeggen ze dat ik er eentje ben en ben er heel trots op. Zelfs Marokkanen die me op straat aanspreken in het Marokkaans en ze niet begrijpen dat ik geen Marokkaans of Arabisch spreek.Ik kan me voorstellen mensen dat jullie het zelf niet begrijpen waarom ik daar zolang mee heb gewacht om naar Marokko te reizen maar telkens is daar wat tussen gekomen, vrouw kinderen ect… Intussen ben ik reeds een drietal jaar gescheiden en wordt het hoog tijd dat ik eens aan mezelf ga denken vind je ook niet mensen?Mijn ex vrouw heeft een alcohol verslaving en daar is het allemaal mee begonnen. Mijn drie kinderen zijn nu groot en vragen ook aan mij wat ze zullen zeggen straks als ze zelf kinderen hebben. Die vraag ben ik gesteld zojuist van mijn oudste dochter die één maand geleden beviel van een zoontje, dus ben ik ook grootvader geworden. Ook zou ik willen huwen met een Marokkaanse vrouw daar, ik ben altijd zeer trouw geweest aan mijn vrouw ( dus alleenstaande dames in Marokko ( Here I am!!! ). U weet nu al heel wat meer over mezelf en dat vond ik nodig om mijn situatie te begrijpen. Ik ben altijd autotechnieker geweest, en de laatste vijf jaar op zelfstandige basis maar nu de zaak gesloten heb sinds december 2011. Wat denken jullie mensen, kunnen jullie me helpen voor werk en een verblijfplaats? Eventueel om binnenkort al eens naar daar te vliegen maar dan zoek ik om ergens te verblijven bij mensen die daar wonen en me een tijdje kunnen opvangen. Kortom ik wil de komende jaren echt gelukkig zijn!Graag zou ik van jullie een bemoedigend antwoord willen, niet dat je me in de wolken moet sturen maar gewoon eerlijk bent. Ik wil er ook nog aan toevoegen, je weet dat ik autotechnieker ben, zou ik daar geen job vinden in een garage of zo en ik ben een heel goeie technieker al zeg ik het zelf? Misschien zit de kans er wel in om later terug een autobedrijf op te starten daar? Ik spreek redelijk goed Frans ( juist wat meer oefenen ) en perfekt Nederlands en ook schrijven.Ik zie alvast uit met zeer veel ongeduld naar een antwoord en misschien tot straks in Marokko,alvast vele groeten Ivan