Reis maatje gezocht voor Azie eind oktober

Hallo iedereen!

Mijn naam is Sacha, 26 jaar en ben opzoek naar een gezellig reis maatje die samen met mij zuid oost Azië wilt ontdekken.

Een goede reis combi is voor mij: jungle, avontuur, cultuur, lekker eten en na veel gezien te hebben een relaxed strand opzoeken voor een drankje.
De landen die mij trekken zijn o.a. Laos, Vietnam, Maleisië en evt het eiland Sumatra.

Lijkt dit je wel wat en heb jij soort gelijke plannen stuur me dan een berichtje!

Groetjes,

Sacha

Hi Sacha,

Al iemand gevonden voor je reis?
Ik ga zelf helaas niet die kant op maar ben in de buurt.
Als je naar Laos gaat mag je Muang Noi niet missen. Riviertocht van Nong Khai (grens thailand) naar Nam Tha (over de rivier de Nam Tha) is ook echt een aanrader.
Ik durf te wedden dat het onvergetelijk wordt.
Ben wel benieuwd te horen hoe het was als je terug bent.
Veel plezier!

Gr,
jeroen

Hi Sacha,

Al iemand gevonden voor je reis?
Ik ga zelf helaas niet die kant op maar ben in de buurt.
Als je naar Laos gaat mag je Muang Noi niet missen. Riviertocht van Nong Khai (grens thailand) naar Nam Tha (over de rivier de Nam Tha) is ook echt een aanrader.
Ik durf te wedden dat het onvergetelijk wordt.
Ben wel benieuwd te horen hoe het was als je terug bent.
Veel plezier!

Gr,
jeroen

Hey jeroen,

Sorry voor de late reactie. Waar hang jij nu uit?
Op dit moment zit ik in Vietnam en ben gaan reizen met hele leuke vrouw.
Lief dat je de tips hebt doorgegeven. Mijn volgende stop word Sapa en daarna door naar Laos.
Heb er al erg veel zin in! Mocht je nog meer handige tips hebben, please let me know ;).

Heel erg bedankt!

Groetjes,
Sacha

Hi Sacha,

Ik snap wel dat je niet dagelijks op internet zit als je daar bent hoor. :wink:
Zelf zat ik op een eilandje in de buurt van Bali.
Ik was op Bali om hotels te filmen en had nog tijd voor mezelf.
Had echt een mooie tijd daar.
Sinds 2 dagen weer in NL, effe wennen. Ik hoop dat iets warms hebt voor als je weer thuis komt.:wink:
Blijf jij nog lang in Azie en waar ga je nog meer naartoe?
Ben wel een beetje jaloers op je. Ik ben echt gek op Laos.
Verder heb ik even geen tips. Ik neem aan dat je de bekende plekken ook wel gaat bezoeken en dat je wel wat weet over Laos.
Maar als je nog iets wil weten, vraag je maar.

Gr,
Jeroen

Ooh wat een leuke opdracht! Bali is idd super, waar zat je precies?
Ik ga morgen naar Dien Ben Phu, daar 1 nacht en dan de volgende dag door naar Muang Kuao voor de riviertocht.
Heb jij nog malaria pillen genomen tijdens je verblijf in Laos. Mn deet is bijna op en de lokale spray hier is 15%.
Ik kan eventueel 25 mallarone pillen van iemand overnemen. Zou je dit aanraden?

Sorry, zag je bericht veel te laat!
Ik neem aan dat je inmiddels wel malaria pillen hebt genomen?
Natuurlijk ben ik geen dokter, maar weet wel dat Laos malaria gebied is, dus een pilletje is wel verstandig.
Zelf doe ik niet zo aan deet en zelden aan malaria pillen. Het is dus geen ramp als je niks hebt, maar let gewoon op.
Muang Kuao ken ik niet, ben benieuwd hoe het daar was. Kan ik je ergens volgen?
Bali was erg leuk. Zat net buiten Ubud. Was een mooi en rustig plekje in de heuvels aan een rivier waar ik af en toe een duik nam.
Daarna nog op een eilandje geweest vlak bij Bali, Nusa Lembongan. Echt een aanrader voor als je ooit op Bali bent.
Mooiere stranden dan Bali, relaxter en geweldige plek om te Snorkelen.
Ik zou nog naar Lombok gaan, o.a. om de vulkaan Rinjani te beklimmen, maar door de vulkaan uitbarsting ging dat niet door. Vliegveld op Lombok was weken gesloten. Volgend jaar maar weer een poging wagen.
Hoe lang heb jij nog? En wat ga je nog doen?

I

Hey Jeroen, ik heb geen blog of iets…je kunt me wel toevoegen op Facebook (Sacha Dekkers) ook al zet ik er niet heel veel op.
Ik heb in Vietnam wat pillen gekocht van een meisje in mn dorm dus die neem ik nu braaf. Maar moet zeggen dat ik nu eigenlijk helemaal geen last heb van muggenbeten hier in Laos.
Ooh leuk om te horen! Ik ben ook in Nusa Lembongang geweest en was zeker mooi daar!
Nu mijn grote dilemma ik wil overland van Laos naar Thailand maar krijg dan een 15 dagen visum en ik wil graag NYE vieren daar dus heb 30 dagen nodig.
Denk je dat het kan om Thailand in te gaan, na 15 dagen laos weer in en daarna weer terug naar thailand?

Haha ik heb het idee dat je veel ervaring hebt…maar misschien moet ik deze vraag even op een forum gooien ;).
Lombok lijkt me ook zeker nog de moeite waard en Sumatra…maar beter om daar misschien een jaartje mee te wachten :wink: