Hallo Lourenz & Ilona,
Je hoeft natuurlijk niet vanaf PP naar saigon, maar je kan ook via de Mekong Delta naar Saigon.
Betekend dan dat je de speedboot neemt vanaf PP naar Chau Doc ( ongeveer 30 usd pp ) en daar overnachten.
Dan door naar Can Tho ( overnachten + drijvende markt Cai Rang ) en dan door naar Saigon.
Vanaf nu wordt het wat moeilijker, want nu moet je gaan kiezen voor een strandlokatie.
Iedereen heeft hier zijn voorkeuren, maar houd er rekening mee dat russen helemaal gek zijn op strand en dus op alle lokaties oververtegenwoordigd zijn. In Mui Nee ( Panh Thiet ( Mui Nee 98%, Danang 95% en Nha Trang 85% ).
Wil je onze russische medemens ontlopen, dat gaat dus niet lukken op het strand.
Maar gezien wat jullie interesses zijn ga ik met Noortje mee en zou gaan voor Hoi An als strandlokatie.
Je kan dan kiezen aan een hotel pal aan het strand, aan de rivier of in de stad.
Mijn favoriet hier is onbetwist "river beach resort " ; niet te duur en prachtig gelegen en mooie kamers.
Probeer te gaan voor de riverside kamer superdeluxe kamer op de begane grond…
http://www.river-beachresort.com/default.htm
Zoals Noortje al schreef heb je hier strand, leuk stadje en kan je tripjes doen en boottochtjes nemen.
Lekker eten kan je hier ook voldoende.
Wil het wat meer bruisender, dus wat meer uitgaan , dan is Nha trang toch de beste lokatie.
Mooie disco aan het strand en een bruisend nachtleven met vele restaurants.
ook kan je kiezen uit vele excursies en heeft 1 van de mooiste stranden van Viet Nam.
Voor beide lokaties betekend wel dat je zou moeten vliegen gezien je geringe aantal dagen.
Kies je voor Hoi An, dan zou ik vliegen vanaf Saigon naar Hue stad en niet naar Danang.
Dan eerst Hue en omgeving verkennen en dan via de Hai Van Pass naar Hoi An en dan daar de boel bekijken en relaxen aan het strand.
Dan , zoals Noortje aangaf, vliegen naar Hanoi vanaf Danang.
Daar dan Halong Bay, Sapa of Ninh Binh provincie; afhankelijk van je schema, bezoeken.
Omdat je aangaf dat je maar 2.5 week hebt voor Viet Nam en ook strand wilt is het al heel snel dat je uitkomt bij de touristische plaatsen.
Door voor Cha Doc te kiezen doe je al iets wat heel veel touristen al niet doen.
In Saigon kan je gaan voor de mangroven van Vam Sat + de vismarkt van Can Gio.
Niet in het weekend gaan want dan gaan er veel vietnamezen er naar toe, maar door de week ben je bijna alleen.
Kijk even bij de foto’s voor een indruk.
Ga je niet naar Sapa, dan kan je in Ninh Binh provincie voldoende routes kiezen waar je weinig touristen tegen komt.
dus mijn schema voor jullie zou zijn
PP naar Chau Doc, Can Tho, Saigon, Hue, Hoi An, Hanoi, Halong Bay, Ninh Binh, Hanoi, Bangkok.
Denk dat je zo ongeveer wel een perfekte mix hebt van een eerste indruk over Viet Nam en jullie wensen ook tegemoet komt.
Ik kan je per lokatie wel ideeën geven voor excursies, wanneer het schema en het aantal dagen zijn ingevuld door jullie.
Succes
Ton.