Reis jij alléén naar landen waar je het klimaat prettig vindt?

**Reis jij alléén naar landen waar je het klimaat prettig vindt? Of ga je ook naar landen waar je het klimaat minder prettig vindt, omdat daar bezienswaardigheden zijn die je graag wilt zien?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe! **

http://www.onweer-online.nl/images/userimages/forum/user_8136/125666.jpg

Als ik alleen maar naar landen zou reizen waar ik het klimaat prettig vind, dan blijf ik in ieder geval ver weg van de evenaar :biggrin:

Kortom: Ik ga ook nog wel eens naar gebieden waarvan het klimaat mij minder aangenaam is.

Ik ga zeker niet op reis voor alleen het klimaat. Bijvoorbeeld Egypte heeft nou niet echt mijn ideale klimaat, maar ik vond het toch wel tof om een keer de piramides te zien. :wink:

Het is wel degelijk iets waar ik rekening mee zal proberen te houden, maar soms moet je nu eenmaal eens een uitzondering maken. Ik kan slecht tegen echt warm weer, bij 20 graden begin ik te klagen en bij 30 ga ik het liefst op non-actief. En toch ben ik inmiddels twee keer in hartje zomer naar een snikheet Japan geweest simpelweg omdat er juist dan zoveel festivals zijn, en pik ik binnenkort ook een paar dagen in ook knap warm Kuala Lumpur mee. Er zijn uiteraard wel grenzen, in de zomer naar het Midden-Oosten zal net zo min een succes worden als in de winter naar Antarctica, maar dat is een kwestie van planning.

Zeker niet. Omdat wij meestal in juni op vakantie gaan kan het voorkomen dat het op de door ons gekozen bestemming kouder of warmer is dan we eigenlijk zouden willen. Nieuw Zeeland was best fris, terwijl Dubai rond die tijd weer smoor heet was…

klimaat is een belangrijke factor, maar niet alles bepalend.
Ik ga naar Indonesie omdat mijn vrouw daar vandaan komt (maar het klimaat is ook best goed).
2 jaar geleden ook naar Finland geweest, vanwege een kennis daar.
Maar naar een koud land zal ik niet gauw gaan.

klimaat is een belangrijke factor, maar niet alles bepalend.
Ik ben dikwijls in Indonesie geweest, omdat mijn vrouw daar vandaan komt (maar het klimaat is er ook best aardig).
2 jaar geleden ook naar Finland geweest, vanwege een kennis daar.
Maar naar een koud land (of naar een land in een koude periode) zal ik niet gauw gaan.

Nope. Klimaat speelt geen enkele rol.

Hoewel ik een prettig klimaat wel mee laat tellen in mijn keuze, reizen we ook naar gebieden waar het weer minder goed of onzeker is. Maar dat doe ik het liefst buiten het zomerseizoen ( zo zijn bijv. Bretagne of Ierland in t vroege voorjaar heel mooi en het ruwere weer past helemaal bij de sfeer!).
In de zomer kiezen we meestal wel voor warmte, niet om te bakken in de zon, maar wel om zoveel mogelijk buiten te kunnen zijn, dan gaan we graag naar tropische landen of naar Zuid-Europa.

In principe reis ik alleen naar landen waar een warm klimaat is. Maar soms maak ik een uitzondering bv in het voorjaar naar Japan, dan is het niet warm maar wel aangenaam.

Klimaat vind ik wel belangrijk, een hele reis in de regen maken vind ik niks.

Ik hou er zeker rekening mee. Ik kan heel slecht tegen de warmte, dus je moet mij niet vragen om in augustus naar Griekenland te reizen. Dat doe ik dan wel in mei of oktober. Eigenlijk is het ook niet echt een probleem want het is niet moeilijk om rekening houden met het klimaat als je ergens heen wil.

Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Niet iedereen kan zomaar op vakantie wanneer hij of zij dat wil. Als je bijvoorbeeld in het onderwijs werkt of schoolgaande kinderen hebt, zal je tijdens de schoolvakanties op vakantie moeten.
Mijn bedrijf is in de bouwvakvakantie drie weken gesloten en rond kerst en oud en nieuw ook twee weken. Buiten die periodes kan ik niet lang op vakantie. Een weekje wintersport in februari gaat nog wel, maar dan wel met telefoon en e-mail bij de hand. Voor langere en verre vakanties zitten we dus vast aan de zomer. In sommige regio’s is het dan bloedheet of regenseizoen. Dat is niet ideaal, maar als we die landen willen bezoeken moeten we dat accepteren. We hebben hiermee tot nu toe nog wel redelijk geluk gehad. In sommige landen betekent regenseizoen dat het maar een half uurtje per dag regent. Eén keer hebben we wel pech gehad. We gingen in het regenseizoen naar de Malediven. Dan regent het twee á drie dagen per maand. Helaas waren dat de eerste drie dagen van onze vakantie. Als je op zo’n paradijselijke plek drie dagen binnen zit, is dat niet goed voor je humeur…
Het enige wat we echt niet doen in de zomer is het Midden-Oosten. We kunnen best goed tegen warmte maar 40/50° gaat echt te ver.
Twee jaar geleden zijn we daarom rond oud en nieuw naar Jordanië geweest. Was ook niet echt ideaal, want in Amman lag er toen sneeuw en in de rest van het land was het ook best koud. Volgend jaar willen we met oud en nieuw naar Dubai. Daar is het als het goed is wel lekker in de winter.

Dat klopt. De vraag was dan ook “Reis JIJ …” en mijn antwoord was/is op mij van toepassing. Vroeger hingen we ook verplicht vast aan de schoolvakanties. Gelukkig is dat verleden tijd.
En mijn zoon werkt ook in de bouw en kan dus ook alleen maar vaste periodes op vakantie.

Nee hoor. Waar de natuur het aantrekkelijkst is voor mij…!!!

Nee. Ik reis naar landen, omdat ik een bepaalde bezienswaardigheid of natuurgebied wil zien en ontdekken.
Maar daarbij hou ik wel rekening met het regenseizoen, of probeer ik het gunst mogelijke seizoen te kiezen.

Nou ik heb ja gestemd in de peiling,ik hou van de zon daarbij hou ik ook rekening mee wanneer de zomer en de moesson periode begint in Thailand.

Wij moeten in de schoolvakantie en nemen het klimaat als een gegeven.
Alhoewel de tropen wel erg aangenaam zijn.