Hoe kies jij je volgende vakantiebestemming?

Hoe kies jij naar welk(e) land(en) je volgende vakantie of reis gaat? Welke criteria wegen mee en hoe kom je op het idee voor dat land? Hieronder kun je het toelichten…

Nou bij mij is het heel simpel,kies altijd voor hetzelfde land,namelijk Thailand.
Voordeel is,er komt geen voorbereidingen aan de pas.(geen LP,geen opzoekingen op google etc…)

Bij ons is het afhankelijk van de periode. Bijv. volgend jaar kan mijn reisgenoot alleen april/mei. Dus zoeken we waar dan “de beste reistijd” is, en daarvan filteren we dan weer. Deze keer is het een beetje moeilijk, misschien kan iemand ons helpen met de keuze :wink:
Twee zeer uiteenlopende bestemmingen zijn voor ons over gebleven: Namibië of Filipijnen !

Ik denk dat het er vooral aan ligt in welk type vakantie jullie het meest zin hebben!
In beide landen niet geweest maar wat ik van foto’s en verhalen ken:
Namibië vooral mooie uitgestrekte natuur en grote dieren, Filipijnen lekker eten, relaxen, spelen in water. En vast ook wel mooie natuur maar heel anders (klam klimaat).
Misschien spelen de kosten ook nog een rol.

Ik ken echt mensen die op alfabet reizen! :smiley: Bij sommige letters is veel keuze, bij andere amper.

Bij mij zelf is het vooral een gevoel van sferen waar ik zin in heb. En ik probeer niet telkens achter elkaar naar hetzelfde continent te gaan. Vroeger trok Afrika het meest, nu zit ik in een Latijns-Amerikafase en wat meer Europa ook, en ik voel een Aziëfase eraan komen. Het worden meestal wel landen die óf goedkoop zijn om in te reizen (maar ver vliegen), óf dichtbij en duur. Maar dure landen als de VS, Canada, Nieuw Zeeland enzo voorlopig niet.

Ticket is nu geboekt voor 5 weken Colombia! :cheer:Interesse komt wel door de lyrische verhalen die ik de afgelopen 15 jaren over “dat supermooie land en de superaardige Colombianen” heb gehoord van andere reizigers. “Het is m’n favoriete land van heel Zuid-Amerika” heb ik al vaker gehoord. Erg benieuwd.

Hey Cecilia, Je hebt het helemaal bij het rechte eind, maar zelfs als we over de kosten van de 2 landen nadenken, komen we er voorlopig nog niet uit, haha

Oh Colombia, mijn dochter (mijn reismaatje :-D) had dat land ook op het lijstje maar het leek mij een beetje eng/gevaarlijk land om voor 2 dames door te backpacken??

Ik wil niet lullig doen maar over Namibië en de Filipijnen hoor ik ook wel eens enge verhalen…
Voor zover ik overal lees, is Colombia prima te doen, de gebruikelijke gevaren zoals in alle grote steden, geen domme dingen doen, en natuurlijk niet de gebieden opzoeken waar de FARC actief is.

weet ik ook wel, en er zullen zelfs wel gevaarlijkere landen zijn dan Colombia, haha
Ik wens je ontzettend veel reisplezier. Kunnen we ergens jouw ervaringen lezen? Hou je een dagboek of zo bij?.. En wie weet, gaan wij er ook nog wel naar toe in de toekomst.
Doe voorzichtig en geniet !

Het heeft vooral een erg slecht imago vanuit het verleden (wat nog wel even zal blijven kleven), maar ik lees bijvoorbeeld op internet dat Ecuador en Venezuela gevaarlijker zijn dan Colombia. Voor zover ik van mensen hoor die er geweest zijn (toch betrouwbaardere bronnen dan de slecht geïnformeerde angsthazen in NL :)) hoor ik dat het voor het grootste deel gewoon net zo prima te doen is als Peru en Brazilië (waar ik al geweest ben), dus gewoon oppassen voor zakkenrollers enzo net zoals je overal ter wereld moet doen, en niet in je eentje een donker steegje in. Zo lang je dus niet die probleemgebieden opzoekt waar de FARC actief is, en dat ben ik zeker niet van plan.
Het lijkt mij juist wel lekker, hopelijk niet zo druk met massatoerisme, door dat slechte imago. :slight_smile:

Ik ben er natuurlijk nog niet geweest maar zo alles bij elkaar lijkt het me stukken veiliger dan Nairobi (Kenia) of Dar Es Salaam (Tanzania) wat ik ook overleefd heb. Over Manilla hoor ik ook verhalen over gewelddadige overvallen… En in Chicago zijn er vast nóg veel meer, terwijl veel mensen daar best heen durven. Zou je die stad daarom mijden??
Tja… hoe groot is de kans…? En wat kun je voorkomen door bepaalde straten en tijden te mijden?
In Nairobi ging ik na het donker hooguit twee huizen verder om te eten, en in Bogotá ga ik ook eerst maar eens zien hoe het na het donker aanvoelt. Maar ik wil vooral veel tijd doorbrengen in de kleinere stadjes en de natuur en dat is meestal al stukken veiliger.

Ik ga waarschijnlijk op http://blog.travelpod.com/members/cecilia74 mijn blog bijhouden maar ik ga pas in januari hoor. En weet ook niet of ik onderweg al ga bloggen of pas achteraf.