Reis in Colombia veilig ?

Reizen in Colombia is tegenwoordig redelijk veilig, toch zijn er veel mensen die hun twijfels hierover hebben.
De Colombianen weten dat ze op zowel cultureel gebied als wat natuurschoon betreft, de wereld veel te bieden hebben. Op veel vlakken is het letterlijk en figuurlijk qua toerisme nog onontgonnen gebied.
Waarom denkt men in Nederland dat Colombia onveilig is? ik denk dat het veel te maken heeft met de slechte publiciteit in de media. In iedere grote stad in de wereld loopt je allerlei soorten risico’s, is het niet ?

Yanet
Colombiapassie
www.reizenincolombia.nl

FARC komt wel in het nieuws. Hoe mooi het land zelf is niet (of minder).

Colombia is relatief veilig, er zijn zeker landen in Z. Amerika die minder veilig zijn (bijv. venezuela)

Wat nu van de Farc is overgebleven, is een uitloopt van een beweging, ik weet het niet zeker, maar ik heb veel gepraat met mensen in Colombia.
Er is op moment geen leider, wat nog is, dat zijn de mensen die in dit systeem geloven (zou ik zeggen) dat zijn mensen; die niets anders kennen/kunnen omdat zij in dit wereld zijn opgegroeid, zij weten niets anders. De ideologie is er niet meer, voor mij is Colombia net zo gevaarlijk als een andere land ter wereld. Want… waar je ook maar bent, voorzichtigheid is altijd een kwestie van blijven opletten.

Yanet
www.reizenincolombia.nl

Hallo,

Wij hebben een maand rondgereisd, met een camper, door Colombia. We hebben nooit nergens een onveilig gevoel gehad maar zoals overal moet je voorzichtig zijn en niet met dure spullen lopen pronken. Colombia is mooi, de mensen zijn er vriendelijk en de Colombiaanse keuken is echt lekker.

Jos Balemans

Het beeld wat wij hier van colombia hebben is er eentje van drugs en geweld, dat is niet meer de realiteit maar het duurt lang voordat het verdwenen is. Langzaamaan nemen steeds meer reisorganisaties Colombia ook op in hun programma.
Ik heb zoveel waarschuwingen gekregen toen ik ging (heb er 3mnd in m’n eentje gereisd), ik zou ontvoerd en vermoord worden, het zou allemaal bittere armoede zijn. Het is niet waar. Colombia is een ontzettend ontwikkeld land. Ja er is armoede en ja er is nog de Farc en drugshandel, maar de colombianen ontvangen je met open armen, en willen niks liever dan laten zien hoe mooi hun land is. Ik weet zeker dat het land een hele grote toekomst tegemoet gaat in het toerisme, het heeft immers echt álles te bieden, maar het duurt even voordat dat hier doordringt. En ja, door de media blijft colombia natuurlijk wel steeds maar weer slechts geassocieerd met de Farc.

OHHHHH colombia,is een veilig land,prachtig land,prachtig mensen ,het is er veilig,ben er 2 maal geweest ik weet het dus!!!groetjes kurt en dit tussen de mensen

Echt waar mensen,in colombia horen dat ook van dat slecht berichten uit europa,dat vinden ze niet tof,ze hebben al meermaals tegen mij gezegd ,kurt het is hier toch veilig!!!ja ,ik ben er al 3 x geweest ik ken meddelin,manizales ,pereirra,bogata,caribben,en mensen het is er zo veilig,veiliger als hier,want daar is meer groen ,policie’s!!!en ,de mensen zijn er aardig,het land is prachtig,gastvrij,zie maar of ga er heen,de andes is er prachtig,en de verbindingen met vliegtuig geen probleen,dus je kan vragen stellen want ik kan dat land!!!
vriendelijke groeten kurt

voor toeristen valt het bij daglicht wel mee ,wel kans op dieven natuurlijk,maar ga NOOIT de wijken in ,alleen overdag met goede gids is het te overwegen.na een verbetering gaat het de laatste 2 jaar weer beduidend slechter( medellin van 800 moorden per jaar alweer naar 2000p.j.) en kans op overvallen op wegen en snelwegen. je moet hier met veel gezond verstand reizen, de situatie in medellin en colombia algemeen wordt hier bijgehouden: nederlander in colombia.blogspot.com.

1 like

het is er beter,en veiliger dan hier,als je het opzoekt dan zie je dat ,trouwens hier ook,maar elke land heeft zijn stranden,ja meddelin ,maar ken je manizales ,echt veilig hoor ,een belg die colombia kent!!

Zelf ben ik hier diverse keren geweest, de eerste keren waren in 2000,
vergeleken met toen, is het in de loop van de jaren veiliger geworden.
Toedertijd had ik zelf niet het gevoel,om me onveilig te voelen.
Voor de rest is het een super land met ontzettend aardige mensen.

Dat klinkt geweldig zo’n camper reis.
Wij willen deze zomer naar Colombia.
Mag ik U eens bellen voor tips? Wilt U uw telnr geven?
Wij wonen in Dvtr. gezin met 2 meiden van 13 & 16 die al veel reizen maakten- we hebben Peru, Bolivia, Venezuela, Brazilie al gedaan en zouden nu graag 1 maand Colombia doen. Maar twijfelen over veiligheid op straat/van busreizen.

Gr Wen Sanders