Lieve reizigers,
Dit jaar heb ik gekozen voor een tussenjaar om wat rust in mezelf te vinden en met mijn hobby’s en creativiteit bezig te kunnen gaan,
na zes jaar bikkelen op het vwo. Ik wil graag twee maanden (mei en juni of juni en juli) door Europa reizen. Ik sta altijd open voor andermans
ideeën, maar eigenlijk heb ik mijn reis al helemaal uitgestippeld. Dit heeft twee redenen: ten eerste ging ik er vanuit dat ik alleen zou gaan reizen
en omdat het ook mijn eerste reis is en ik een jong en blond meisje ben, leek het me verstandig een ‘plan’ te hebben zodat ik 's nachts niet
in mijn eentje over straten dwaal op zoek naar een hostel. Ten tweede waren er verschillende hostels en plaatsen die ik graag zou bezoeken
en die plekken heb ik verbonden tot éen lange reis: meer van Gèneve - Provence/Cote d’Azur - Zaragoza/Madrid/Cordoba - Grenada - Orgiva -
Tarifa - Cadiz - Sevilla - Faro - Lissabon - San Sebastian - Biarritz - Dune du Pyla. Ik ben van plan het met vliegtuig naar Zwitserland te gaan,
vanuit daar verder met een tien dagen pas interrail naar Grenada, in Andalusië en naar Faro met de bus en vanuit daar weer met een interrail terug.
(LET OP: dit zijn nog allemaal ideeën, het liefst zou ik ook met een volkswagen busje o.i.d. rondcrossen en een heerlijke roadtrip maken!
Dan ben je minder afhankelijk en het liefst doe ik ook wat meer onverwachte dingen. Maar dit zijn wel de plaatsen waar ik graag op terug wil vallen).
Wat ik allemaal ga doen op reis weet ik niet. Slaapplekken: hostels, couchsurfing en misschien WOOFING. Ik wil graag surfen in Tarifa en San Sebastian
of Biarritz. En verder heerlijk van de omgeving, natuur, stadjes, mensen, het eten, het water, de zon etc. genieten. Ik houd er van actief te zijn,
creatief te zijn en te ontspannen. Zo nu een avondje flink stappen op lekkere reggae/dancehall en house muziek vind ik ook heerlijk.
Ik heb erg twee kanten: houd er van om op mezelf te zijn en rust te hebben en houd van gezelligheid, gek doen en spontane acties ondernemen.
Verder ben ik een nieuwsgierig, leergierig en kritisch iemand. Ik houd van lekker eten en pfff… verder zou ik het niet weten.
Ik ga sowieso niet zomaar met iemand op reis, lijkt me wel zo verstandig elkaar eerst te leren kennen (voorkeur: afspreken in Amsterdam).
Dit bericht plaats ik met de insteek: wellicht reageert iemand die dit leuk lijkt, maar ik ga er zeker niet vanuit aangezien ik nogal wat wensen heb
om mijn ‘droomreis’ te maken. Mocht je het leuk vinden een deel (bijvoorbeeld alleen Zwitserland en Frankrijk) met mij te reizen, lijkt me dat ook leuk!
Ben benieuwd van jullie te horen!
Groetjesss Mar