Wie heeft er ervaringen met het reizen door de Noord-West Kaap?
Ik heb gelezen dat het in augustus/september erg mooi moet zijn daar omdat na het regenseizoen er een bloemenzee ontstaat.
Ik ben benieuwd of dit de moeite waard is en of er wel genoeg te zien zal zijn in dit gebied. Ik heb al eens een reis gemaakt door zuid-afrika wat mij erg geboeid heeft. Is er in de West-Kaap wel genoeg te zien/beleven?
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Ben eens van Kimberly naar Upington gereden. Dat was buiten het bloemenseizoen om en vond het toen een erg saaie rit en kreeg niet het idee dat er veel beleven viel.
De West-Kaap heeft veel meer te bieden met o.a Kaapstad, wijnlanderijen, Tuinroute, Cederbergen.
De westkaap moet je bezoeken de laatste week van augustus en de eerste twee weken van september.Van Clan William, Garies, Kamieskroon en het Namakwaland N.P. naar Springbok hier zie een bloemen zee die in enkele weken weer in een woestijn landschap verandert.In Springbok het Goegap N.P.
De noordkaap is gewoon de Kalahari een rood woestijngebied met twee uitzonderlijke parken. Het Augrabies Falls N.P. waar de Oranje rivier via een spectaculaire waterval zich een weg baant naar de Atlantische Oceaan. Het grensoverschrijdende Kgalagadi Transfrontier Park voorheen Gemsbok N.P. is het grootste grensoverschrijdende natuur gebied ter wereld.
De plaats Pella is bekent van de Pella Mission Church met een mooi museum. Pella is ook bekent van de Pelladadels deze zijn buiten gewoon smakelijk en woorden in de hele wereld geƫxporteerd.
De Kalahari is de thuis haven van de San die in 1999 het land terug kregen dat hen tijdens de kolonisatie was afgenomen. De moeite waard om eens 24 uur met de San te leven.
Kuruman vooral beroemd om zijn zoet water bron Die Oog spuit liefs 30miljoen liter uit het daarom ook de grootste bron op het zuidelijk halfrond.
Kakamas bekent van beroemde Hanepoot wijn, Upington het Kalahari Oranje Museum over de geschiedenis va de San,Voortrekkers het levensgrote ezelmonument die herinnert van het ontsluiten van de streek
Genoeg te zien en te doen en niet zeggen ik reed er door en er was niets te zien.
Geniet die reis, Jan