Reis Cuba na orkaan Ike?

Ik ga samen met een vriendin voor 2 weken naar Cuba, vertrek 2 oktober. Na alle verschrikkelijke gebeurtenissen twijfelen we of we moeten gaan.

We hebben een retourvlucht op Havana geboekt, dus deze wordt naar alle verwachting gewoon uitgevoerd.

Uiteraard is vooral het oosten aangetast…
Maar we willen gaan backpacken, onze route is ongeveer als volgt:

• Havana, Pinar, Cienfuegos, Trinidad, Sancti Spiritus, Santiago de Cuba, Baracoa en dan weer terug naar Havana.

Wie o wie kan me iets meer vertellen over het getroffen gebied? Hebben Santiago de Cuba en Baracoa ook zoveel schade of is die daar net langs afgegaan? We wilden namelijk wat langer in Baracoa blijven, maar is het uberhaupt mogelijk om nog aan een casa te komen of is er echt zoveel verwoest??

We zijn bang dat de Viazul bus misschien niet eens zal rijden of maar heel beperkt? En natuurlijk is het de vraag hoeveel tijd het in beslag neemt totdat ze het weer enigzins in oude staat hebben teruggebracht.

Ik hoop dat iemand ons een reactie kan geven. Hou het nieuws scherp in de gaten, maar daar komt niet zoveel specifieke informatie op.

Als we moeten omboeken naar een andere bestemming kan dit uiterlijk vrijdag. Maar liever gaan we gewoon naar Cuba, maar is dit nog mogelijk??
En waar we kunnen anders nog meer naar het strand als we de grote All-inclusive resorts willen vermijden??

Groetjes Chantal

Orkaan Ike is nabij Baracoa ‘aan land gegaan’ en zou daar nogal wat schade hebben aangericht. TUI (Arke) vliegt tot eind oktober sowieso niet naar Holguin vanwege de schades in Guardelavaca.
In het westen zijn m.n. Isla de la Juventud en Pinar del Rio zwaar getroffen door orkaan Gustav, die een week eerder voorbij kwam.
Wij proberen zoveel mogelijk actuele informatie te plaatsen over de situatie in Cuba en de gevolgen van deze orkanen: Rondreis Cuba boeken? Laat je inspireren en informeren op Cuba PlazaCubaPlaza.nl