Cuba in september ? Ja of neen?

Heeey,

Ik ben van plan om met 3 vriendinnen in september voor 10 dagen naar cuba te gaan … maar nu lees ik hier dat het daar orkaanseizoen is en dat het elke dag zowiezo keihard regent 's middags…
Iemand hier ervaring mee … zowel positief als negatieve ervaringen zijn welkom :slight_smile:

xxxx
Stephanie

Het is altijd een gokje, afgelopen jaar zijn er geen orkanen geweest. Het was toen een vrij rustig orkaanjaar.

Maar… het jaar daarvoor had ik een vakantie naar Cuba geboekt in september en toen kwamen er in 2 weken tijd 3 orkanen over het eiland heen en moesten veel toeristen geëvacueerd worden. Ik heb toen mijn vakantie kunnen omboeken, maar daar zitten natuurlijk ook weer kosten aan.

Mijn advies: gewoon boeken, maar vraag bij het reisbureau na of je een omboekverzekering (bijv van Unigarant) kunt boeken. Kost maar €4,50 en als puntje bij paaltje komt (aka een orkaan je vakantoe dreigt te verwoesten) kun je je vakantie nog verzetten.

Hallo,

Ik ga ook in september naar Cuba. Gok het er op dat er geen orkaan komt. En zo ja, dan heb je dat ook een keertje meegemaakt :wink: Regen schijnt voornamelijk eind van de dag/'s nachts te vallen en dan meer als een hevige tropische bui. Snel klaar dus. Ach ik zal het wel zien. Wordt vast een super vakantie!

Groeten
Annegien

Ik heb een keer een orkaan meegemaakt en zo heel grappig is dat nu ook weer niet. Ik heb ook de schade gezien van de 3 orkanen in Cuba. Als alle huizen weg zijn is het toch wat minder “avontuurlijk” dan je vanachte je Nederlandse computer misschien bedenkt.

Wat je doet moet je zelf weten. Hou er rekening mee dat je vakantie in het water kan vallen, dat je later naar huis kunt dan je in gedachte had of later aankomt dan je had gehoopt. Wanneer je persé in september moet gaan dan moet je gewoon gaan. als je kan spelen met de data zou ik dat doen. 10 dagen is kort. Slecht weer duurt daar meestal wel een week. Het is een eiland dus die hebben niet eventjes een half dagje slecht weer zoals landen met een landklimaat.
Natuurlijk kan het ook super meevallen en zit je net in een mooie periode. alles kan.
Reken qua kleding in iedergeval op alles. Er staat vrijwel altijd een (fris) windje!

Gewoon doen, Cuba schijnt het beste waarschuwings systeem voor orkanen ter wereld te hebben. Kortom goed luisteren naar de waarschuwingen en de aanwijzingen opvolgen.

Veel plezier, wij gaan wederom in September…