Wij willen in juli naar Cuba, zelf rondtoeren en eindigen in Varadero, een paar dagen lekker aan het strand.
Nu heb ik gehoord dat het in juli aardig kan regenen.
heeft iemand hier ervaring mee? Een bui vinden we niet erg, maar als het dagen regent:nadenken:, daar worden we niet vrolijk van.
Mooie plannen! Cuba is écht fantastisch, wij gaan zelf begin mei ook weer. Het klopt dat het kan regenen in Juni/juli, vaker dan in bijvoorbeeld mei of april. Dit duurt echter meestal kort, uurtje en af en toe een middag. Doordat Cuba een eiland is trekt de lucht vaak snel open. Tevens is juli warm dus is n buitje wel verkoelend… Een paar dagen strand is zeker aan te raden. Voor nog meer zin in Cuba, lees even onze blog als je t leuk vindt op onze site. Veel plezier!!
Via Wereldwijzer app
Ik plan samen met een vriend deze zomer ook een reis naar Cuba/Jamaica te maken. Nu las ik ook dat er vaak orkanen en dergelijke zijn in de zomermaanden. Is dit effectief zo of valt het relatief goed mee? Grt misja
Hoi Misja,
In principe zijn augustus, september en oktober ‘hurricane season’. Dat wil niet zeggen dat er altijd orkanen zijn, maar de kans is beduidend groter dan in de andere maanden. Orkaan Sandy was in oktober 2012 volgens mij de laatste grote orkaan, maar die heeft behoorlijk wat schade aangericht. Wij waren er in 2012, maar gelukkig ruim een maand later (eind november, Sandy was eind oktober). Sandy ging destijds ook over Jamaica…
Voornamelijk in het oosten van het eiland, vanaf Santiago en verder oostelijk hebben we echt heel veel schade gezien hiervan.
Je kan dus geluk hebben, maar je kan ook pech hebben. Zelf zou ik eerder einde van het jaar gaan of in het begin van het jaar, tot aan de zomer.