Ik wil graag in september 3 weken naar Cuba. Nu lees ik dat dat niet de meest gunstige tijd is ivm regen en mogelijke orkanen. Heeft iemand ervaring met reizen in September in Cuba. Nu is het ene jaar het andere jaar natuurlijk niet, maar wat moet ik me er een beetje bij voorstellen wat betreft regen en orkanen…?
Op sommige sites staat dat je beter niet kunt gaan in september, maar organisaties als Djoser bieden wel reizen aan naar Cuba in september…
Ha Eefke, je leest inderdaad overal over het orkaanseizoen. Ik ben zelf van plan om in oktober te gaan. Dat het orkaanseizoen is schrikt me niet zozeer af. Wat ik heel graag wil weten of het niet bewolkt en benauwd is.
Als jij al meer weet, wil je het dan posten?
Hoor ook graag reacties van anderen: Hoe is het weer in september en oktober?
Alvast bedankt!
Wilma
Bedankt voor jullie reacties. We hebben eergisteren geboekt, we gaan de eerste 3 weken van september!
@ Wilma: ik heb inderdaad ook gelezen dat het wel benauwd is, maar hoe het precies zit weet ik niet…
Orkaanseizoen loopt van juli tot half oktober vlg de Cubanen. Ik ben 3x in september geweest, 1x in augustus, geen orkaan gezien, 1x hagel als tennisballen(!!), was nog grappig ook. Maar het kán natuurlijk anders uitvallen. En dan ook nog verschil in waar je naartoe gaat…in het Oosten zijn de orkanen die er waren altijd het zwaarst geweest. Een enkele keer via het Westen. En ik heb het niet benauwd gehad en alleen 's morgens heel vroeg en tegen de avond een enkele een wolk gezien. Maar je weet het, er is niets zo veranderlijk als het weer!
Via Internet, Cuba-Junky, kan je nog meer info lezen, krijgen!
groetjes, Merle
Ik ga ook dit jaar in september. Ben zelf ook erg benieuwd naar het weer. En idd naar de bewolking. Als ik nu kijk op het weer is er alleen maar onweer en bewolking. Daar wordt ik niet heel vrolijk van … blijft lastig maar ik hoop zelf natuurlijk geen bewolking. Regen is altijd wel eind van de middag. Dat is niet erg. Wat is meest voorkomend in september qua weer? Weet iemand dat?