Ik heb me lid gemaakt op dit forum om wat meer info te bekomen voor onze reis naar de West Coast USA. We vertrekken tijdens periode midden juni.
Hieronder onze planning:
Dag 1: Aankomst in San Francisco in de vroege avond (19h)
Dag 2 - 3: San Francisco
Dag 4: vroeg vertrek met huurauto vanuit SF naar National Parks, regio Stanislaus NP
Dag 5: Stanislaus NP verkennen en verder doorrijden met aankomst in de avond in Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: vertrek vanuit Yosemite naar Sequoia
Dag 8: Sequoia
Dag 9: vertrek vanuit Sequoia naar de kust, richting Santa Monica
Dag 10 - 12: Santa Monica, stranden, Hollywood,…
Dag 13: vertrek naar Las Vegas
Dag 14 - 15: Las Vegas
Dag 16: vertrek vlucht vanuit Las Vegas
Op dit moment zijn enkel onze vlucht en hotel in Las Vegas geboekt.
Onze huurauto willen boeken via sunnycars.nl, andere hotels via booking.com indien jullie hier al ervaring mee hebben?
Graag had ik van jullie USA kenners geweten of dit een leuke route is, wat jullie zouden veranderen of net niet, welke bezienswaardigheden we zeker niet mogen missen, leuke hotels of B&B of aanpassing aan de route.
Alvast bedankt voor al de info, ideeën en nuttige tips!
Stanislaus is een National Forest, geen National Park. Of bedoel je Stanislaus County Park?
De stranden van LA en omgeving zijn vooral om mensen te kijken. In de zomer zijn ze doorgaans druk en de Pacific is erg koud! Zwemmen zal dus tegenvallen. LA is niet mega-interessant als stad. Tenzij je naar een themapark wilt (Universal Studios Hollywood), zou ik het op 1 dag houden. Dag 12 mag er dus sowieso af.
Jammer dat Highway1 niet in het programma zit. Prachtige kustroute, mogelijk dolfijnen en zeeleeuwen zien. Jammer dat de vlucht al is geboekt, anders kon je in LA beginnen, Highway1 naar SF, dan de parken af en eindigen in Las Vegas (Sequoia ligt immers al ongeveer halverwege de route LA-LV). Had je misschien nog Death Valley er snel bij kunnen pakken.
Bedankt voor je reactie.
De vlucht is inderdaad reeds geboekt en kan niet meer gewijzigd worden. De route die je beschrijft is zeker interessant maar zullen ook meer kilometers zijn. De volledige Highway 1 volgen zal dan voor een volgende keer zijn, hebben we al een excuus om terug te gaan.
Desondanks kan ik de route aanpassen en misschien toch nog een deel van Pacific Highway meepakken als we bijvoorbeeld vanuit Sequoia naar Santa Barbara rijden of nog iets hoger en vervolgens via de Highway 1 naar beneden richting Santa Monica. Hiervoor kunnen we dan 1 dag meer uittrekken als u zegt dat dag 12 kan wegvallen. We hadden deze stranddagen genomen om inderdaad wat mensen te kijken en te rusten op het strand :vak02:
Wat betreft de dagen in het binnenland naar de nationale parken/forests (Stanislaus, Yosemite, Sequioa) moet ik zelf nog wat opzoekwerk verrichten hoe en waar wat te zien is en welke accomodatie we regelen. Hebben jullie hiervoor nog leuke adresjes of tips?
Stanislaus NF is een schitterend gebied maar ik zou dit NF toch niet kiezen op een eerste reis. Er zijn meer plaatsen die eerder in aanmerking komen imo.
Arr San Francisco
en 3: SF
Naar Monterey via Santa Cruz
Monterey naar Cambria. Dit stuk is het mooiste hw1 gedeelte. Verder heb je nog Hearst Castle in de buurt.
Cambria naar Yosemite
Yosemite
Via Tioga pass naar Lee Vining Mammoth Lakes of Bishop. (Mono Lake, Bodie Ghosttown
Mammoth naar Death Valley NP
DV naar Grand Canyon NP (lange reisdag app. 8 uur rijden)
GCNP
GCNP naar Las Vegas
13.14: Las Vegas
Nu heb je nog een dag over.
Helaas is deze route dus zonder Sequoia, SB en LA. Als die plaatsen een must zijn moeten we iets anders verzinnen. Hoge bomen kan je ook zien in Yosemite (Mariposa grove)