Reis Brazilië binnen 3 weken: Belem of Sao Luis?

Dag iedereen,

Wij vertrekken binnen 3 weken naar Brazilie en hebben tot nu toe al een serieus schema uitgestippeld. We landen in Sao Paulo en gaan vandaar naar Rio, Salvador da Bahia, Manaus en dan… Dan twijfelen we. Gaan we naar Belem en van daaruit Ilha da Marajo of gaan we naar Sao Luis en het eiland Alcantara???

Graag jullie raad!

Groetjes,
evelyne

Wat jammer dat je vanuit São Paulo niet reist via de Litoral Noord kust, Ilha Bella, Ubatuba, Parati en dan door naar Rio. Deze kustweg is fantastisch mooi met veel baaien en stranden die de moeite waard zijn. In mijn ogen een van de meest fraaie gebieden van Brazilië vol ongerepte natuur.

http://picasaweb.google.nl/ronaldgruijters/Ubatuba#

mvg Silencio

Ik ben niet in Belem geweest maar ik vond São Luís wel een leuk stadje. Zie foto’s (scroll naar beneden). Het Centro Cultural is wel interessant, met foto’s en kostuums van allerlei nationale feesten, en tig kerststallen met veel zwarte baby Jezusjes.
São Luís is ook een goede basis voor de duinen, mangroves en natuurlijke meertjes in Lençóis Maranhences national park. Je kunt zelf met de bus naar Barreirinhas en daar wat boeken, of al vanuit São Luís iets boeken; ik heb goede ervaringen met Lotus.
Ik ben niet naar Alcantera geweest maar dat schijnt wel mooi te zijn.

En vanuit Salvador da Bahia maak je toch zeker wel een uitstapje naar het fantastiche Chapada Diamantina?

Boa viagem!