Route te doen in 3 weken?

Halo iedereen, ik zou graag naar brazil willen gaan en daar ongeveer 3 weken rondtrekken.
De plekken die ik wil bezoeken zijn , Rio de janeiro, ilha grande en paraty, salvador, chapada diamentina, iguaza waterfalls en dan nog misschien lencois maranhenses

Is dit te doen in 3 weken?

Dat is zeker te doen in drie weken, Zekki23. Zonder Lençóis heb je overal ruim de tijd voor, mét Lençóis qua tijd een beetje inschikken. Wij hebben leuke bouwstenen voor alle fijne plekjes, je wilt bezoeken. Succes! Team BrazilTours

Dag Zekki,

Je plan is behoorlijk ambitieus om in 3 weken te doen.

Als je Bahia alleen zou doen ben je al makkelijk een week kwijt (en dan heb je nog maar een overzicht van alles wat er te zien is.
Lençois Marenhenses is ook iets waar je meerdere dagen kan spenderen (bvb een trekking) als je je reis wilt laten renderen en meer genieten in diepte dan in hoeveelheid.
Het enige dat je op een dag zou kunnen afwerken zijn de Iguaçu watervallen.
Je andere bestemmingen … tja, het kan misschien allemaal wel vlugvlug maar de vraag daarbij is :

Wil je Brazilië echt ervaren ?
of
Wil je gewoon een aantal bestemmingen afpunten op je lijst ?

Als je beslist om Bahia (Salvador, het Nationaal Park Chapada Diamantina, de Recôncavo Baiano, Praia do Forte, …) te bezoeken dan kan je best even contact opnemen met :

Ivan Bahia Guide
email : [EMAIL=“ibg@basix.cc”]ivan.bahia.guide@gmail.com
site : http://ivan-salvador-bahia-guide.com.br * http://chapada-diamantina-guide.com.br
facebook : Facebook

Je wordt dan door een Vlaming begeleid (met privé-vervoer en je wordt dus niet zomaar aan een bushalte gedropt waarbij je het verder zelf kunt uit zoeken) die al meer dan een decenium ter plaatse woont.
Er wordt gezorgd voor een aangename begeleiding met een reis die volgens jouw wensen opgebouwd wordt (dus geen voorgekauwd pakket waarbij je je dient aan te sluiten bij de groep en braafjes het programmaatje af loopt) en onderweg flexibel kan worden aangepast.

Bekijk dus rustig al je opties en probeer een selectie te maken.
Het is altijd beter op de plekken die je selecteerde wat meer tijd te besteden en te genieten.
Je bent tenslotte met vakantie, niet ?

Tropische groet

BX

Ik zou het zo doen:

Dag 1: aankomst Rio de Janeiro
Dag 2: Rio de janeiro
Dag 3: Rio de Janeiro
Dag 4: busreis naar Ilha Grande
Dag 5: Ilha Grande
Dag 6: busreis naar Paraty
Dag 7: Paraty
Dag 8: busreis naar Rio de Janeiro en vliegen naar Iguazu
Dag 9: Iguazu
Dag 10: vliegen naar Salvador
Dag 11: Salvador
Dag 12: busreis naar Chapada Diamantina
Dag 13 Chapada Diamantina
Dag 14: busreis naar Salvador
Dag 15: vliegen naar Lencois Maranhenses
Dag 16: Lencois Maranhenses
Dag 17: Lencois Maranhenses
Dag 19: vliegen naar Rio de Janeiro
Dag 20: Rio de Janeiro
Dag 21: naar huis vliegen

Mocht je ergens langer willen blijven, omdat je het er zo leuk vindt, wat mij altijd overkomt. Dan kun je Lencois Maranhenses altijd nog laten schieten.