Bezienswaardigheden tussen Rio en Salvador? En Sao Paulo de moeite waard?

Ik ben druk bezig met een route uit te stippelen voor mijn 2 - 3 maanden trip Argentinië/Brazilië met als startpunt Buenos Aires:

Argentinië: Buenos Aires > Rosario > Santa Fe > Puerto Iguazu

Zuid-Oost Brazilië: Cataratas del Iguazu > Sao Paulo > Pantanal > Ilha Grande > Rio de Janeiro: Tijuca forest, Christusbeeld, Santa Teresa, Lapa, de trappen van Seleron, Suikerbrood berg >

Daarna zou ik graag meer naar boven 't Noord-Oosten van Brazilië willen zien. Zijn er tussen Rio en Salvador nog highlights die ik niet mag missen? Of kan ik het beste gewoon vanuit Rio een vliegtuig naar Salvador nemen. Hier wil ik de stad gaan bekijken en nog een dag of 2 dagen verblijven in Arembepe!

Ik twijfel of ik Sao Paulo moet toevoegen aan de trip, voegt het iets toe naast steden als Rio de Janeiro en Salvador?

São Paulo is geen must, wel een wereldstad met een paar schitterende musea van wereldklasse. Overweldigend groot, grote delen zijn lelijk. Zie ook hier.

Als ik onze rondreis opnieuw zou moeten plannen, dan had ik Saõ Paulo links laten liggen. Het is een te drukke stad met weinig bezienswaardigheden

Dankjullie voor de reacties! Ik heb besloten om Sao Paulo aan mij voorbij te laten gaan.

frdrk waar is jou reis is in Brazilië allemaal langs gegaan?

Onze rondreis was enkel in het zuiden. Hier vind je onze route terug http://www.rondreizen-brazilie.be/rondreis-zuiden-brazilie/