Reis annuleren ivm Zika, iemand tips?

Goedemorgen,

ik heb samen met mijn familie via vliegwinkel.nl en United Airlines een vakantie geboekt in Miami voor in november. Nu is afgelopen week Zika uitgebroken in Miami en is er al een waarschuwing voor zwangere vrouwen afgegeven door de Amerikaanse overheid.

Mijn vrouw is in verwachting en ik zou daarom graag deze reis annuleren om geen enkel risico te lopen.

Zowel Vliegwinkel.nl als United Airlines laten mij mijn vlucht niet annuleren en/of omboeken! Helaas heb ik ook geen annuleringsverzekering afgesloten, beetje dom misschien maar dat is achteraf praat (waren op dat moment nog niet zwanger).

Heeft iemand voor mij de gouden tip om mijn reis te wijzigen/annuleren?

Voorkeur heeft uiteraard mijn geld terug, dan ga ik ergens anders de zon opzoeken. Alternatief is omboeken binnen Amerika naar een plaats waar Zika niet aanwezig is.

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groeten,
Ivo

Het gaat maar om een bepaalde wijk toch? Als je Miami helemaal wilt vermijden (wat ik me kan voorstellen, je wilt natuurlijk echt geen risico lopen) zou je je ticket kunnen houden en nog een binnenlandse vlucht naar een andere stad kunnen boeken?

Of goed kleden, veel Deet smeren en evt net buiten Miami verblijven.
En uiteraard goed controleren elke dag op steken.
Het gaat hier geloof ik alleen om die tijger mug toch? Die is best groot en zie je niet snel over het hoofd. Ik denk dat de kans redelijk klein is. Maar begrijp ook heel goed dat elke kans al 1 te veel is.