mijn naam is Anne, ik ben 19 jaar en begin januari vlieg ik naar Indonesië. Ik heb een tussenjaar
en wil nog even wat van de wereld zien voordat ik ga studeren. Het oorspronkelijke plan was dat
ik met een vriendin samen zou reizen, maar die laat het last minute afweten.
Heeft er iemand zin om met mij op te reizen? Of heeft iemand nog goede tips voor de eerste paar
dagen? Jongen/meisje maakt mij niet uit, als je maar zin hebt flink wat te zien en mee te maken.
Ik kan waarschijnlijk alleen pas vanaf Februari/maart, maar ik heb zeker wel interesse! Vroeg me alleen af wat je precies in Indonesië wilt gaan doen? Alleen rondreizen of ook nog werken/vrijwilligerswerk doen ofzo?
Hallo Gert en Nicole!
Intussen heb ik besloten mijn reis wat later te starten, half januari. Daardoor zal ik ook nog in maart in Indonesië zijn. Ik heb
ook al iemand gevonden om het begin van mijn reis mee rond te reizen, maar in maart dus nog niet!
Ik ben niet van plan om daar vrijwilligerswerk o.d. te gaan doen. Ik wil backpacken, en me daarbij vooral ‘concentreren’
op Lombok, de Gili eilanden, Bali en Java. De cultuur proeven en alle toffe dingen daar zien een meemaken is eigenlijk
mijn voornamelijkste doel.
En hoe zit dat bij jullie?
Hey Anne,
Ik ben ook aan het backpacken en wil verder niet gaan werken. Begin maart wil ik via Maleisie eerst naar Sumatra daarna Java, Bali en dan nog wat eilandjes, even kijken hoe het qua tijd uitkomt. Op 1 april moet ik weer terug naar Bangkok. Heb dus 1 maand de tijd. Ik wil ook zoveel mogelijk zien met dagjes strand als afwisseling.
Ik kom 5 maart aan op Bali. Wil dan gaan rondreizen op bali, lombok en java.
Als je interesse hebt om (een stukje) samen te reizen hou ik me aanbevolen!
Hoe lang zit jij in Indonesie? Ik arriveer op 15 april en vertrek 13 mei weer. Ik ga eerst familie bezoeken in Yogyakarta en daarna een goede kennis in Semarang, maar daarna ga ik ‘backpacken’ richting Kalimantan/Bali/Lombok e.d.
Tevens is er een leuke facebook groep voor ZO-Azie reizigers, mocht het je wat lijken, meld je dan aan, hier de link:
Nee ik ga er niet werken. Ga tussendoor nog wel 2 weken naar Thailand. Wilde het een beetje op m’n gemakje doen maar als ik er eerder ben uitgekeken reis ik nog verder Staat nog niet echt vast dus.
Ah oke, ik kom begin maart ook naar Indonesie vanaf Maleisie en ga een maand rondreizen. Heb nog niet echt een planning maar zit te denken aan Sumatra, Java, Bali en dan nog wat eilandjes, ligt een beetje aan de tijd.
Zin om in de periode eind april, begin mei wat dingen te gaan ondernemen in Indo? Ik zit te denken aan de Kalimantan (jungle tour) en wat sportieve activiteiten op Bali later. Voor de rest heb ik het nog vrij leeg, wellicht Lombok/Flores/Gigi e.d.
Tevens schijnt de route tussen Denpasar en Yoygyakarta een aanrader te zijn, deels met de boot, ivm de vulkanen daar e.d.
Begin mei ga ik 2 weken naar Thailand. Daarna ben ik w.s. tot begin juli in Indo. Tot wanneer ben jij in Indonesië?
Kalimantan en de jungle tour staan ook op mijn lijstje. Lijkt me leuk om wat van die dingen te ondernemen.
Mijn data staan hierboven in mijn 1e reactie ;-), mijn route ligt overigens nog niet vast, wel ligt vast dat ik in ieder geval van 15 april t/m 22 april bij mijn familie zit in Yogyakarta.
Daarna weet ik t nog niet exact, wou eigenlijk eindigen op Bali en dan vanuit Denpasar naar Jakarta voor de retourvlucht. Vermoedelijk wordt het dan eind april naar Kalimantan, dan naar Flores/Lombok, dan Bali, wellicht dat ik vanuit Bali nog her en der uitstapjes ga maken, dat is eigenlijk mijn idee. De route tussen Yogyakarta en Denpasar moet ook erg mooi zijn, dit ivm een te beklimmen vulkaan van drie dagen die echt best hoog is en een pure beproeving is.
Ik ben nog vrij flexibel dus, maar de route moet niet onlogisch worden, wil wel een beetje in een cirkel langs de gewenste locaties en niet steeds heen en weer gevlucht, dit is helemaal niet efficient namelijk, zeker niet gezien mijn relatief korte verblijf van vier weken.
ik woon met mijn vriendin in Indonesie (Bandung) en heb aardig wat kennis over Indonesie
Mocht iemand vragen hebben of willen langskomen bij ons dan hoorik het wel.
Is er iets (bijzonders) te doen in de omgeving Bandung? Ik heb een treinreis op de planning staan op 16 april 2013 van Jakarta naar Yogyakarta. Ik vermoed dat deze trein door Bandung heen gaat …