Hallo allemaal,
In de Lonely Planet las ik dat het, voor je een trekking gaat doen, geadviseerd wordt je te registreren bij je ambassade. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit echt gebruikelijk/nodig? Hoe werkt dit?
Groetjes, Kriss
Hallo allemaal,
In de Lonely Planet las ik dat het, voor je een trekking gaat doen, geadviseerd wordt je te registreren bij je ambassade. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit echt gebruikelijk/nodig? Hoe werkt dit?
Groetjes, Kriss
je moet een TIMS kaart halen en invullen. zie http://www.timsnepal.com/
Wij hebben ons via de trekkng agency laten registreren voor de TIMS en zij wisten precies waar we waren en hoe we liepen.
Meer was niet nodig.
Over registreren bij een ambassade heb ik nog nooit gehoord. Kan mij voorstellen dat het idee erachter is dat iemand weet welke trekking je gaat doen en hoelang je weg zou blijven in geval van een ongeluk/verdwaling? Maar op de meeste routes in Nepal is dat echt niet nodig, lopen zoveel mensen.
Daar is TIMS ook voor, zodat de Nepalese overheid weet waar je uithangt (in geval van nood).
Dit is niet gemeen bedoeld, dus lees dit vooral niet zo (forums zijn lastig met intonatie, vandaar de waarschuwing)
Maar vertrouw jij de Nepalese overheid?
Dat is voor mij niet belangrijk. Om een trekking te kunnen doen, heb ik een TIMS kaart nodig. Klaar.
Hoe of wat ze er mee doen, moeten ze zelf weten.