hallo,
wij willen eind april 2 weken met een 4x4 rondreizen in zuid-kenya met een daktent op de auto, maar hoe slecht de wegen er dan bij liggen, en of je de parken wel door kunt met eigen vervoer is mij niet duidelijk. We hebben geen vaste reisplannen, zodat we ter plekke alle kanten op kunnen gaan. Misschien weet iemand of je ergens actuele weerberichten kunt vinden op internet.
is dit plan haalbaar of is dit een slecht idee?
Je kan gemakkelijk de parken door met eigen vervoer, geen enkel probleem !
Zo’n daktent heb ik daar nog nooit gezien, maar ik zie ook niet alles …
Als de wegen niet slecht zijn heb je geen 4x4 nodig en als ze wel slecht zijn kom je er met een 4x4 meestal wel door. Zoniet, er is altijd lokale hulp die uit het niets opdoemt.
De gewone weersites zoals www.weeronline.nl (en .be) zijn best actueel en lees de DAILY NATION (1 van de kenyaanse kranten) op het web.
Mwende zei: “er is altijd lokale hulp die uit het niets opdoemt”
Hahahaha, Mwende, dat is zo ontzettend waar! Ook meegemaakt in een uitgestorven gebied (dacht ik). Auto hield er mee op, zat vast in de modder. Kwam er een heel oude Pokot man zomaar uit de bosjes die op zijn hoofdsteun annex stoeltje de boel ging zitten bekijken. Kort daarna 2 pokotvrouwen met alleen een geitenvel rokje aan die ons mee namen voor een kopje thee, terwijl er ineens uit de bosjes jonge mannen arriveerden om onze auto uit de modder te duwen.