Wij gaan van 20-10 t/m 12-11 naar Thailand.
Wij willen een beetje de veel genoemde plekken bezoeken zoals Bangkok, River Kwai, Chang Mai etc.
Graag willen wij de laatste week vertoeven op een lekker relax eilandje.
Nou lees ik diversen verhalen over de regentijd in november.
Wat kunnen wij het beste doen?
Is een eiland in het zuiden te riskant , zeker omdat ik zelfs gelezen heb dat sommige hotels dicht zijn vanwege de de moesson?
Is er in midden Thailand een mooi eiland lekker idylisch zonder de hele dag regen?
In het noorden misschien?
Wij zoeken geen strand met rijend grote hotels maar meer leuke rustige hutjes e.d.
Waar kunnen wij heen van ongebeer 06 t/m 12-11??
Alvast bedankt
Er zijn op de eilanden geen hotels dicht vanwege het regenseizoen. In het algemeen: de meeste mensen hebben een verkeerd beeld bij het regenseizoen, en vrijwel alles is gewoon te doen en te bereiken.
Als je hier bent is het inderdaad regenseizoen op de Golf eilanden Tao, Samui, Phangan, maar zoals gezegd, het weer valt meestal enorm mee. In dezelfde tijd is het droge seizoen begonnen aan de Andaman kust, Phuket, Phi Phi, Lanta, Lipe, dus je zou kunnen overwegen daarheen uit te wijken. Ik zou uitwijken echter alleen doen als daar aanleiding voor is, dus informeer tegen die tijd hoe het weer is. Kijk dan niet op de weersoverzichten, die zeggen niets, maar informeer bijvoorbeeld hier weer eens.