Nu vraag ik me af hoe het te doen is in het regenseizoen aan de oostkust (met name het stuk cairns - brisbane)?
Regent het heel de dag of af en toe een plensbui?
Kan je nog snorkelen en bootexcursies e.d doen als het zo regent? Kan je je met een gewone personenauto goed verplaatsen?
Hoe zit het met muggen, zijn die overal of alleen in de beboste stukken?
We vinden het zonde dit stuk over te slaan, maar als de regen e.d de overhand nemen, wordt het er ook niet leuker op.
We komen net terug van de oostkust en dit is het natste regen seizoen sinds 40 jaar. Misschien toch overslaan? Wij hebben echter gewoon de hele oostkust gedaan van tasmanie tm cape tribulation in 8 weken, maar in februari krijg je er ook nog cyclonen bij rond cairns en die verwachten ze dit jaar ook veel…
Ik vond persoonlijk de omgeving Melbourne een echt hoogte punt, dus zou dit willen aanraden…! Wij zijn 2 weken in tasmanie geweest, daarna great ocean road (super, koalas!), Melbourne en wilson’s promontory (prachtig!). Dan heb je van melbourne naar sydney nog het lake district en vele mooie surf stranden en natuur parken, vele gratis campings waar je 's avonds kampvuur kan maken met toiletten en gratis BBQ’s. Ik vond dat echt super en je komt er erg veel Australiers zelf tegen. Tasmanie is ook echt geweldig! Je pakt de ferry uit Melbourne of je kan vliegen.
Nou goed, waarschijnlijk heb je het hele plan al klaar liggen maar toch nog even deze tips Veel plezier!
hoi marieke,
bedankt voor je reactie! Nu we de beelden e.d op tv zien over de overstromingen zijn we blij dat we inderdaad niet voor de oostkust zijn gegaan, omdat we het toch niet aandurfden. enkele weken weggeregend worden is toch een beetje zonde van je geld!
We hebben de route nu inderdaad vastgelegd. Het wordt eerst de westkust (Perth en dan naar boven tot aan ongeveer exmouth), daar heb je ook een mooi rif, mooie natuurparken en mooie stranden en dan vliegen we naar adelaide om van adelaide naar melbourne te rijden (o.a GOR), daarna vliegen we naar sidney om daar nog een aantal dagen te vertoeven voor we naar huis gaan. we gaan dus melbourne zeker aandoen!
Bedankt voor je tips! als je nog meer leuke ideeen hebt rondom melbourne horen we het graag. (heb ook al op een aantal reisverslagen gelezen over een camping op de GOR waar veel koalas zijn, dus die gaan we ook zeker opzoeken)
Groetjes
Wat een goed plan, jullie gaan vast een geweldige reis tegemoet!
Bij Adelaide zijn er nog veel wijnproeverijen in de hunter valley
Wilson’s promontory ligt ter hoogte van great ocean road maar dan andere kant van de baai, niet overslaan! Even bellen vantevoren naar het park, dan mag je daar kamperen, echt heel leuk en veel dieren.
IN Sydney zeker met de ferry gaan (gaat bij opera house) naar de verschillende baaien (bv bij de baai vlak bij bondi beach uitstappen en dan met de bus verder naar bondi), dit is maar ong 5 euro pp en de ferry gaat alle baaien af. Zo zie je de stad van een erg mooie kant.
Hi
Noord van Perth is prachtig. Ningaloo Reef en Coral Bay behoren tot onze top 10 bestemmingen in de wereld. Maar onderschat de afstanden niet. Ik zou zeker 2 weken voor het gedeelte Perth-Exmouth en terug uittrekken. Er is ook nog heel wat te zien onderweg. Houd er wel rekening mee dat het daar de warmste tijd van het jaar is. 40C+ is heel normaal. Langs de kust iets minder warm. Exmouth kan 7-8 graden warmer zijn dan bij Cape Range.
Hoe lang heb je uitgetrokken voor de omgeving van Adelaide? Kangaroo Island is zeer de moeite waard maar niet alle verhuurbedrijven staan toe om de auto naar KI mee te nemen. Als je wineries wil bekijken zou ik kiezen voor McLaren Vale en Fleurieu Peninsula. Prachtig. We waren van Barossa Valley minder onder de indruk. Er is ook nog een groot en beroemd wijngebied op weg naar Vic nl rond Coonawarra. Hunter Valley ligt in NSW.
Hoe lang wil je doen tussen Adelaide en Melbourne?
Van Melbourne naar Sydney is het mooist langs de kust (Orbost-Eden-Jervis Bay-Wollongong) Neemt wel meer tijd maar deze Sapphire Coast is prachtig. Ik denk dat je een verstandig besluit hebt genomen je route te wijzigen.
Yeehaw