Levensgevaarlijk! Heb je wel eens gefietst naar Chincha? Tussen die chauffeurs zitten notoire wegpiraten! Met 100 km/u verschil komen ze je tot met een halve meter tussenruimte tegemoet gereden, inhalend terwijl je toch duidelijk aan het verkeer deelneemt… ![]()
haha…“levensgevaarlijk” ja daar kun je gelijk in hebben, ze staan niet bekend om hun veiligheid…maar “fietsen naar chincha” over de panamericana sur??? Hmm, als je dat aandurft dan durf je denk ik alles wel zo een beetje aan. Dan is reizen in Soyuz kinderspel… haha… Dan ben je toch echt levensmoe!
Ben je echt naar Chincha gefietst? Ik heb er ook wel eens over nagedacht naar de stranden ten zuiden van Lima te fietsen maar wetende hoe men hier rijdt,…nee dankje ![]()
[
Wat betreft 1 dag van te voren boeken te Lima, denk ik niet dat je dan bij Oltursa nog plaats vindt. Bij Cruz del Sur zou wel kunnen!
(Oltursa zit in San Isidro – 6 soles in taxi tot hun terminal en Cruz del Sur zit op Javier Prado, 7 soles vanuit Miraflores).
[URL=“http://www.cuscoperu.nl/”]
[/quote]
En 2 dagen van te voren boeken? Dus boeken op de 7e en dan de 9e vertrekken vanuit Lima? Maken we dan meer kans bij Cruz del Sur/Oltursa?
Het rapport over de ongelukken ga ik maar niet bekijken. Uhm, weet namelijk niet of mij reisplezier daar door bevorderd wordt. We zullen gewoon ons best doen veilige bedrijven te kiezen.
Uit de cijfers van het onderzoek blijkt iets anders dan de algemene opinie in Peru…
(Ormeño wordt niet eens genoemd, terwijl dat in 5 jaar tijd juist ernstig achteruit is gegaan…)
Fietsen moet toch gewoon kunnen? Ik geef eerlijk toe dat het eerste uurtje druk is vanuit het centrum, maar daarna wordt het alleen maar beter. Overigens ben ik niet de enige die daar gefietst heeft: er is waarempel een fietsclub in Lima die regelmatig richting bijv. Grifo El Ciclista fietst! (60km ten zuiden van hartje Lima, ruwweg 30km ten zuiden van toeristenparadijs Villa El Salvador, fel geel gekleurd tankstation met een échte wereldfietser als eigenaar.)
Hét probleem is gewoon dat die buschauffeurs hun rijbewijs “kopen” i.p.v. “halen”. En dan weten ze niet waar de rem en het gaspedaal zit.![]()
Hoi,
In augustus naar Peru geweest en met verschillende busmaatschappijen door het land getrokken.
Cruz del Sur is idd de enige die met 2 chauffeurs rijdt, dus wisselt onderweg. Ook stopt deze bus onderweg niet.
Heb ook met San Juan gereisd en Ormento. Ook goed, maar wel wat minder “luxe”. Het is ook net wat je wilt.
In sommige gebieden rijdt Cruz del Sur niet, dus ben je wel aangewezen op een andere maatschappij.
Wij hebben steeds de volgende busrit geboekt op het busstation zelf. Bij aankomst. Is goed te doen. Maar hoe later je boekt, hoe goedkoper de rit wordt! Wij zaten naast een stel Belgen. Dus zelfde rit, zelfde plek, maar beide wat anders betaald!
Ook hebben wij een keerde nachtbus genomen, van Nasca naar Arequipa. Wel met Cruz del Sur. Was prima, heel relaxed. Dus wel een aanrader!
Succes en natuurlijk veel plezier. Geniet van Peru!
Groeten Sanne
Nog een voordeel van Cruz del Sur is de BINGO!!! :dope:
Hi Robert en Hendrik, ik las in jullie antwoorden over een aardbeving in Pisco in 2007…hoe zit het, kun je nog hotel boeken in Pisco of is het zodanig beschadigd dat je in Paracas hotel boekt? Hoever liggen Pisco en Paracas van elkaar vandaan? Wat is logisch om te doen als je naar de eilanden wil om de vogels te bewonderen? En zijn jullie ook in het bijgelegen Parc National geweest, is dat de moeite waard?
Groejtes, Maud ![]()
Hoi,
Ik ben er zelf nog niet geweest, ga over een paar weekjes.
Maar ik begreep dat je nu beter in Paracas kan overnachten, maar weet nog niet echt wat de mogelijkheden daar zijn. Vanuit daar kan je makkelijk met de boot.
Ik hoorde van iemand dat het Parc National wel aardig is, maar niet heel spectaculair. Maar goed, ik ben er zelf nog niet geweest. Dus beter kan iemand anders nog reageren.
Hoi,
Afgelopen zomer dus wel geweest! Paracas erg leuk plaatsje! Goed te overnachten, leuke “boulevard”. En van daaruit gelijk op de boot naar de vogels, zeeleeuwen enz. Vanuit Pisco moet je dus 's ochtends nog een stukje rijden. Ben daar zelf niet geweest.
Het NP is leuk, maar niet spectaculair. Maar alles de moeite waard!
Succes
Groetjes Sanne
Ook belangrijk en bijna vergeten. Je kunt in Paracas erg lekker eten…Mmmmmmmmm
In mijn reisgidsen staan bijna geen hotels/hostals in Paracas. Maar daar is (nu) genoeg? Kan je een naam noemen van een leuk hotel?
Toen ik in 2008 langs Pisco reed in de bus over de Panamericana, zag het er een beetje armzalig uit. Ik ben niet van de Panamericana afgeweken die keer. Het hele originele dorp schijnt zo’n beetje vernield te zijn. Begrijpelijk, want zelfs in Lima (80 km verderop) trilde het behoorlijk… De bouwwijze is daar iets goedkoper dan in Europa…
Een hotel welke ik op internet het gevonden is Hotel Mirador in Paracas.