Ik ga 3 november voor 4 maanden naar zuid-amerika. Om een visum voor Suriname te regelen heb ik een aankomstdatum en een referentieverblijfplaats nodig, alleen weet ik nog helemaal niet wanneer ik daar precies aan kom en waar ik ga verblijven. Iemand tips of ideeen?
Alvast bedankt!
He Webber,
Als je het visum aanvraagt, heb je een bepaalde periode om naar Suriname te gaan. Dat is volgens mij 2 maanden, maar check dit even! Stel je verwacht ergens tussen 1 december en 1 februari aan te komen, dan geeft je die eerste datum op bij de visum aanvraag.
Als referentie adres kun je gewoon een naam van een hotel, hostel oid opgeven. Al verblijf je daar maar 1 nacht (of helemaal niet).
Tip: Als je een week of langer wilt blijven, zou je een kamer kunnen huren in het huis van Stichting Unu Pikin. Dan woon je samen met stagiairs, vrijwilligers en vakantiegangers in een huis met 8 kamers en grote gemeeschappelijke ruimtes (en niet ver van het oude centrum). De opbrengsten gaan naar het werk van de stichting; www.stichtingunupikin.nl
Succes en veel plezier op je rondreis!
Susanne
He Miekebo,
Jammer dat je zo negatief bent. Bovendien klopt je beeld niet.
Natuurlijk is het om centen te ‘verdienen’, maar die worden vervolgens weer uitgegeven aan de scholen en andere projecten. In de werkplaats (een grote, nieuwe loods) werken jongeren die anders geen inkomsten zouden hebben. De buurt, verder de straat in, is inderdaad zo zo, maar we willen juist jongeren uit dat soort buurten helpen!
Het huis is geen omgebouwde loods, maar een echt, voor dit doel, recent gebouwd huis. Wie je met kids bedoelt, weet ik niet. Kindvriendelijk? Voor volwassen stagiairs, vrijwilligers en vakantiegangers?
Je bent van harte welkom om eens te komen kijken.