Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten zijn mocht er iets mis zijn in het vliegtuig?
Ik heb eens meegemaakt op een lange vlucht naar Singapore, dat er in het zitvlak van mijn stoel iets kapot was waardoor ik helemaal scheef zat. Alle stoelen waren bezet en na uren had ik ernstige lage rugklachten, waardoor mijn vakantie bij voorbaat al verpest was.
Verder bleek afgelopen keer op de terugvlucht van Jakarta naar Amsterdam dat onze business class stoelen kapot waren, op het gedeelte Jakarta - Kuala Lumpur was het videosysteem helemaal ontregeld was en als klap op de vuurpijl was ons eten (vlees) helemaal zwart en verpieterd. Van te voren hadden ze ons helemaal lekker gemaakt met eten van Jonnie Boer. Op de terugvlucht bleek dat we sowieso geen maaltijden van Jonnie Boer kregen, maar tweede rangs catering en het was nog zwartgeblakerd, knoerthard en oneetbaar. Het KLM cabinepersoneel heeft van alles geprobeerd om het goed te maken, maar helaas mocht niets baten. Ten overvloede we zaten in rij 13!!!
De heenweg, was echt top en waren we het erover eens dat de dure business class tickets het dubbel en dwars waard waren eerlijk waar, maar als je dit vervolgens op de terugweg overkomt is dat toch zo’n enorme afknapper en voel je je weer bekocht.
Nadat wij bij thuiskomst een klacht ingediend hadden, werden we na enige tijd opgebeld door iemand van KLM met excuses en moesten we genoegen nemen met ieder 20.000 airmiles en een fles champagne. Ik hoef je niet te vertellen dat een business class ticket peperduur is, dus dit is eigenlijk heel karig.
Achteraf vinden we zelf dat we zeer waarschijnlijk veel te netjes/beleefd/watjes zijn geweest.
Waar hebben we in zo’n geval eigenlijk recht op?
Een andere keer zaten we op onze terugvlucht net voor een hele groep Franse toeristen, die zo ontzettend naar zweet stonken dat ik in ieder geval echt kotsmisselijk ben geworden. Wat zijn op zo’n moment onze rechten?
Ik ben echt héél benieuwd.