Rechten na terugkeer naar Nederland

Na 3 maanden WW (had recht op 27 maanden WW) zijn we vertrokken uit Nederland. WW opgezegd, uitgeschreven en ingeschreven in Thailand. Nu na 7 maanden willen we eigenlijk terug naar Nederland. Weer iemand of ik nog ergens op terug kan vallen, zoals de WW?

Geen idee of je nog recht hebt op WW ja of nee. Mocht dat niet het geval zijn, dan in iederr geval bijstand. Ook recht op bijvoorbeeld ziektekostenverzekering blijft gewoon bestaan.

1.hangt ervan af hoe je die WW hebt opgezegd. En of ze in de bevestiging andere voorwaarden hebben genoemd.
2.wel grote kans dat je tijd in Thaild ook van de 27 mnd afgaat=dus minder rest-tijd als misschien gedacht.
3.de instantie (die elke keer van naam verandert) die dat regelt/uitkeert is natuurlijk de eerste om daar te informeren.
4.zoals steven ook zegt-als NLer heb je altijd’‘recht’’ op bijstand-met de bijkomende regels die de plaatselijke gemeente dan erbij stelt. Ik meen begrepen te hebben dat de WW ook afloopt-en het verschil met bijstand dus steeds minder wordt-al zit je met bijstand natuurlijk wel in een veel strakker ‘‘regime’’-ook vwb spaargeld e.d.

Misschien heeft u hier iets aan:

Succes.

Voor de WW verloopt je recht op uitkering na 6 maanden. Heb dat goed uitgezocht omdat ik hier ook mee te maken had. Na uitdiensttreding ben ik richting Thailand vertrokken om me daar te orienteren. Vooraf was duidelijk dat ik mij uiterlijk binnen zes maanden in NL bij het UWV moest melden teneinde mijn uitkeringsrechten niet te verspelen.

Het lijkt er met 7 maanden dus slecht voor je uit te zien. Succes.

HI goos,

Als je zelf ontslag heb genomen krijg je nooit WW
als je ww hebt en opzegd door uitswchrijving uit NL,ja dat heb ik nooit onderzocht,denk wel dat je teug kan komen maar simpel… vraag het de gemeente waar je stond ingeschreven en een belletjes naar het cwi dan heb je het antwoordt,slimmer was gewist dit op voorhand uit te zoeken!!

als je uitschrijft en je bent nederlander en wil na thailand weer terug,tsja had je dat niet eerder kunnen bedenken? als nederlander geen probleem of als eiuropeaan van alndere nationaliteit zul je opnieuw een inburgerings curcus moeten nemen,en je thaise vriendin mee dan wordt het wcht een ware ramp,opdat de regels zijn aangescherpt de afgelopen week.
wat is je reden dat je terug wilt naar NL??