Behoud van Uitkering

Hallo allemaal,

Ik had een stukje gelezen over met behoud van uitkering na het buiten land:

Voor een maximale periode van drie maanden bestaat er de mogelijkheid om in het buitenland naar werk te zoeken. Tijdens deze periode blijft het recht op een WW-uitkering behouden. Deze mogelijkheid geldt voor de landen van de Europese Unie (EU), de Europese Economische Ruimte (EER) en Zwitserland. Bij het zoeken naar werk in overige landen bestaat niet het recht op behoud van de WW-uitkering. Als een dergelijke poging mislukt en de betrokkene keert binnen drie maanden weer terug naar Nederland, dan wordt de WW-uitkering voortgezet. Is dit niet het geval, dan wordt de uitkering stopgezet. Als in andere, dan genoemde, landen werk wordt gezocht, dan bestaat er niet langer recht op een WW-uitkering.

Ik neem aan dat dat ook geld voor een WWB uitkering?
Of is er toch wel een weg om na Thailand te kunnen met behoud van 3 maand uitkering.

Is iemand hierin bekend?

Geloof niet dat het mogelijk is maar dacht kan altijd even horen :slight_smile:

Groeten Martin

Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar het is dus uw bedoeling om voor drie maanden naar Thailand te gaan en daar werk te zoeken? Over een reis met een WWB-uitkering heb ik het volgende gelezen:

“Als u een bijstandsuitkering hebt en jonger bent dan 65, dan mag u maximaal 4 weken per jaar naar het buitenland. Het maakt niet uit of dit voor een vakantie is of voor iets anders. Daarnaast maakt het ook geen verschil of u van de gemeente wel of niet moet zoeken naar werk. U dient uw vertrek en terugkomst tijdig bij uw gemeente te melden.”

Wat op zoek naar werk betreft in het buitenland, ik neem aan dat ook bij een WWB-uitkering geldt dat er werk wordt gezocht in de EU, EER of Zwitserland.