Wie Heeft Tips/ervaringen Etc

Hallo

Omdat ik in Januari niet kan starten met mijn opleiding en moet wachten tot September wil ik graag in deze periode als het mogelijk is naar het buitenland.

Ik heb er nog wel wat vragen over: Ik heb een uitkering en nu hoorde ik dat met mijn soort uitkering (wajong) je 3 maanden weg kan blijven zonder het te melden. Kan iemand me vertellen of dit klopt.

En nu ben aan het twijfelen of ik het allemaal via officiele weg doe of gewoon een busje koop en aanrijd. Graag wil ik jullie tips/meningen, eigen ervaringen etc etc. Ook kan ik veel soorten werk niet doen dus zou het in administratieve sector moeten zoeken (receptioniste etc) Daar heb ik ook een cursus voor gedaan. Verder spreek ik goed nederlands en engels. Duits is minimaal maar zou ik me wel in kunnen redden. Welke landen zijn dan aantrekkelijk voor me? Want bijv Australie is veel boerderij werk etc.

Wat moet je regelen als je het officieel wil doen? En als je morgen aanrijd heb je dan ook (werk)visum etc nodig?

Hoop dat ik wat wijzer word…

Alvast bedankt

Groetjes Linda

Voor visa ed (Australie):

tijdelijke verblijfsvergunningen, ·
studentenvisa, · visa voor stagedoeleinden, · zakenverblijven, werkvisa,
www.austemb.be/dutch/immi/immi.htm

Ga je op de bonnefooi dan zul je ter plekke het eea moeten gaan regelen vwb werk en dus ook met de instantie’s . Je kunt ook via diverse organisatie’s gaan werken in het buitenland bv SIW, er zijn nog meer van dat soort organisatie’s in Nederland waar je voor (perioden) kunt werken in het buitenland.

Meld je eens aan bij Van Nederland naar Spanje groep want daar zitten namelijk members bij die nogal veel afweten van emigreren en bijkomende zaken zoals uitkeringen etc.

Nicole