keep your feet on the ground, at least in the country of origin where you ware born, I can back from Asia after 10 years living and had (until now) no more rights. I was cured from cancer and after 3 years doing fine and ready to move on with my life I even had to go to Court to get any form of support by my government and this case is still pending… so I can say that I feel kile a foreigner in my own country, the illigal immigrants whom are looking for a better life over here are better of than I, lucky for me to have a family whom supported me in full to survive in a system that does not work ‘‘THE EUROPE IDEA’’ that was the reason for me to leave and I am not a clairvoyant but I was right kind regards, Mr.Nam.
Edwin,
Graag zou ik deze informatie ook van je willen ontvangen op:
laura.lugtenaar at gmail.com[EMAIL=“laura.lugtenaar@gmail.com”]
Alvast bedankt
Laura
Laura, als je vragen hebt kun je die beter hier stellen. Ik denk dat een antwoord van Edwin lang op zich zal laten wachten, hij is hier niet erg actief.
Alle belangrijke info is te halen op website van de nederlandse ambassade/emmigratie te Bangkok en de Thaise ambassade/immigratie in den haag.
Belastingdienst en wanneer je een uitkering hebt bij het UWV.
Zo heb je in ieder geval alle officiele noodzakelijke update info mbt visa/vergunningen/inkomens eisen/ huwelijken enz.!!
Succes!!
George :chin:
Ha Edwin,
Heb jij dan info van recente datum? Ik kom een hoop dingen tegen op internet en als ik dan verder kijk, dan staat het er al jaren op…
Greetz,
Erik
Beste Steve (ik ga er van uit dat je zo heet en nl op, nou ja je begrijpt me wel),
Sinds maart 2011 heb ik een vriendin in Thailand, ze komt uit Kalasin en is op en top Isan. Zelf is dit dé regio voor mij, ik voel mij er enorm thuis. Samen zouden wij daar een toekomst op willen bouwen en meer voor de regio betekenen. Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is puur gericht op Het Noorden en de eilanden (ik laat BKK maar even in het midden). Mijn vraag is de volgende: enig idee waar ik meer kan vinden over het Noord-Oosten? Elke tip, aanwijzing is welkom.
Groet,
Erik
HOi Eric,
Toeval ben ik in het Noorden van Isaan geweest,en vond Udon Thani,wel een leuke stad,lekekr druk,en de ouderwetse tuctucs.
Verders moet je weten waar je meot eten en kopen,anders stervens duur.
He tis ruim van opzet,en ja vond het er erg leuk,wel weinig frisse lucht,maarja dat ben ik gewend als ik aan de kust denk.
savonds na 9 uur vlat alles stil en is het thuis je vermaken bij dt he family.
geef mij maar pattaya altijd leven en drukdruk,en lekker strand,maarja voor ieder wat wils.
groet
frank
Ongeveer 12jaar geleden ben ik zo een beetje op de bonnefooi naar Thailand verhuisd, weliswaar nadat ik er in een periode van ruim 15jaar zo een 12keer geweest was. Toen was het voor een buitenlander relatief makkelijk om aan een baan te komen. Maar tijden veranderen en zo ook in Thailand. In eerste instantie woonde ik in Bangkok en via omzwerving woon ik nu in Khon Kaen (Isaan). Khon Kaen is een moderne stad, ook wel “Klein Bangkok” genoemd.
- Buitenlanders kunnen geen LAND kopen
- Buitenlanders hebben voor werken ALTIJD een werkvergunning nodig (ook voor vrijwilligers werk)
- Als je geen leraar bent wordt het dan ook niet in Thailand … er lopen al genoeg waardeloze leraren rond.
- Van het salaris van een leraar kun je niet leven zoals je gewend bent
- Het “betere” leven in Thailand begint duur te worden
- Hou altijd de mogelijkheid open om terug te keren naar NL
- Denk na over de gevolgen van uitschrijving
- Een visum (en eventuele werkvergunning) dienen ieder jaar verlengd te worden. Als buitenlander loop je dus ieder jaar de kans geen visum meer te verkrijgen.
- Thailand kent geen serieus sociaal stelsel voor ziekte of werkeloosheid (NL straks ook niet meer)
- Thailand kent geen serieus pensioen (NL straks ook niet meer)
- Als je langdurig in het buitenland woont verlies je op de lange duur al je rechten & vrienden in NL
- Thailand kent geen serieus ziekten-onkosten bescherming (vanuit de overheid)
- Het wordt steeds moeilijker voor buitenlanders om werk te vinden in Thailand
Serieus werk is te vinden in Bangkok en in … Bangkok. Pattaya is geen Thailand, het is overspoeld met Russen, Chinezen, Indieers en de minder aardige Thai. Phuket idem.
Chang Noi