Rechten Au Pair

Dag allemaal,

inmiddels ben ik met een gezin in Miami in contact gekomen, perfecte locatie, South Beacht! :slight_smile:

Voordat ik aan de onderhandelingen ga beginnen, zou ik graag ergens de rechten en plichten van een au pair willen nalezen.

Kan iemand mij daaraan helpen?

Thanx alvast!

Ammie

Hallo ammie,

Omdat je waarschijnlijk niet via een au-pair agency gaat heb je niet zo heel erg veel rechten en plichten die zo letterlijk op papier staan.

De dingen die wel op papier staan verschillen per land en gaan meer over visa en zakgeld.
Zorg dat je met je familie goede afspraken maakt, en zorg dat je in Amerika goed verzekerd bent.

Wil je nog meer weten, mail me dan even of laat een berichtje achter.
Waar heb je jouw gezin gevonden?

Groetjes,
Anouk

Hallo,

Dat vroeg ik me ook af. Ik heb op internet gezocht naar ‘regels’, maar werd er niet veel wijzer van.

Ook ik heb eindelijk een gezin gevonden (in Griekenland) waar ik zeer waarschijnlijk terecht kan. dus zonder tussenkomst van een au-pairbureau. Misschien niet zo slim, maar dit is echt een gezin (en land) van mijn voorkeur.

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken? Moet er een contract afgesloten worden? Wie heeft ervaring met ‘een zelf gevonden gezin’? Alle tips zijn ook welkom.

Groetjes Inge

Dag Anouk,

bedankt voor je reactie.

Het gaat hier inderdaad om een gezin in Amerika. Er is geen organisaie tussen gekomen.
Ik vraag me alleen maar af waar ik op moet letten op het moment dat ik de definitieve afspraken ga maken met dit gezin.

Wat is gebruikelijk als het aankomt op de verzekeringen, werktijden, klusjes e.d.?

Thanx,

Ammie

Hey Inge en Ammie,

Het gezin waar ik op dit moment ben, heb ik ook zelf gevonden via een site, dus zonder organisatie.
Het is makkelijk, en veilig als je van tevoren afspraken maakt over bijv:

  • Taken
  • Werktijden
  • Loon (hoeveel, hoe uitbetaald)
  • Vakantie (doorbetaald, hoelang)
  • Reiskosten (ook belangrijk, als je zelf de reis niet kunt/wilt betalen)
  • Verzekering (het is normaal dat zei je ziekenfondsverzekering betalen, je reisverzekering zul je waarschijnlijk zelf moeten betalen)
  • Taalcursus (het is gebruikelijk dat zei de kosten daarvan +/_ E500 per jaar vergoeden)

Hoeveel krijg je betaald Ammie? Dan kun je kijken wat gebruikelijke werktijden zijn? Betalen ze ook je vliegreis heen en terug naar Amerika?

En Inge, voor jezelf is het natuurlijk wel veilig als er een contract afgesloten wordt, zodat je zeker weet dat zei alles nakomen.
Hou ook rekening met een proeftijd van minimaal een maand, want als het niet klikt wil je daar ook niet langer zitten…

Als je nog meer vragen hebt?

Groetjes, Anouk

Wat ik me nu ook afvraag is hoe het zit met verzekeren. Normaal gesproken regelt het gezin dit, maar in mijn geval niet. Ik kan niet meer ziekenfonds verzekerd zijn, want geef mijn bijbaantje op en ben geen student meer.
en particulier is wel erg prijzig. zijn er andere alternatieven???

Alle tips zijn welkom

Gr. Inge

Er is een speciale verzekering, ik geloof dat het ISIS heet, maar dat zou ik even voor je na moeten kijken/vragen…

Ik kom er snel op terug…