Recept Lamsstoofpot - KUZU KAPLAMA

Benodigdheden:

[ul]
[li]600 gr. Lamsvlees met bot (gesneden in 4 grove stukken)[/li][li]2 lt. Water[/li][li]1 krop Roma bladsalade (langwerpige sla, verkrijgbaar bij de Turkse winkel)[/li][li]1 bosje bosui[/li][li]bosje dille[/li][li]1 eetlepel meel[/li][li]zout en peper[/li][/ul]Doe het vlees in een met 2 liter water gevulde kookpan en breng het aan de kook.
Doe de deksel op de pan en laat het vlees gedurende 2 a 3 uren garen.
Doe het meel in een kommetje en maak met koud water (of wat yoghurt) een glad, dun papje, voeg er wat bouillon bij en giet het al roerend in de pan.
Maak de bosui schoon en snipper de bosui in ca. 2 cm lange ringen.
Voeg de bosui aan het vlees.
Trek de bladen van de sla eraf en spoel het zand er goed vanaf.
Snijd deze in ca. 10 cm lange grove stukken en bedekt hiermee het vlees.
Voeg dille, zout en vers gemalen peper toe en laat het voor 5 minuten pruttelen. Voeg er eventueel wat aardappels en/of een winterpeen aan toe.

Ik vind het heerlijk…wie heeft er nog meer lekkere gerechten met lamsvlees?
Deel het met ons.

Barb,dit gaan we eerst massaal proberen…

Heb je mijn gerechten-topics gelezen op dit topic?

Opmerkingen/aanmerkingen…graag welkom,

Groetjes,

Hans.

Hoi Hans,

ja ik heb het gelezen en dat je bepaalde topics weer aan het licht gebracht hebt is positief, vooral Onze kookboek vind ik een erg leuke, dat is ook eigenlijk wat je al ingebracht had om een online kookboek te maken met de beschikbare middelen in Nederland.

Het is inderdaad goed om zoiets te hebben waar de mensen zelf hun inbreng hebben waardoor er een leuk "boek"ontstaat. Zo blijft de boel levend zal ik maar zeggen.

Groetjes Barb