Hi there,
Graag jullie reacties op dit reisplan. Ook graag reactie als je denkt dat we iets missen of beter anders kunnen doen of misschien wel andere kust ivm periode van het jaar?
vr 31-okt 1 Vlucht Amsterdam-Bangkok (22.00 uur)
za 1-nov 2 Aankomst Bangkok (18.05 uur)
zo 2-nov 3 Bangkok
ma 3-nov 4 Bangkok
di 4-nov 5 Bangkok-Kanchanaburi (bus)
wo 5-nov 6 Kanchanaburi
do 6-nov 7 Kanchanaburi
vr 7-nov 8 Kanchanaburi - Ayutthaya (bus)
za 8-nov 9 Ayutthaya
zo 9-nov 10 Ayutthaya-Sukhothai (bus)
ma 10-nov 11 Sukhothai
di 11-nov 12 Sukhothai-Chiang Mai
wo 12-nov 13 Chiang Mai
do 13-nov 14 Chiang Mai/trektocht
vr 14-nov 15 Chiang Mai/trektocht
za 15-nov 16 Chiang Mai/trektocht
zo 16-nov 17 Chiang Mai-Bangkok (nachttrein)
ma 17-nov 18 Bangkok-Kaoh Sok (trein)
di 18-nov 19 Khao Sok
wo 19-nov 20 Khao Sok
do 20-nov 21 Khao Sok-Similan Islands
vr 21-nov 22 Similan Islands
za 22-nov 23 Similan Islands
zo 23-nov 24 Similan Islands
ma 24-nov 25 Similan Islands
di 25-nov 26 Similan Islands
wo 26-nov 27 Similan Islands
do 27-nov 28 Similan Islands-Bangkok
vr 28-nov 29 Bangkok
za 29-nov 30 Bangkok-Amsterdam (rond 23.00 aanwezig op vliegveld
Het is goed dat je bij aankomst een paar dagen in Bangkok blijft om te acclimatiseren. Ik ga zelf nooit per bus naar Kanchanaburi. Weinig interessants te zien onderweg. Veel leuker om de trein te nemen (boemeltje) vanaf Thonburi station (overkant van de Chao Phraya dus niet het hoofdstation van Bangkok). Deze trein rijdt 2x per dag langs dorpjes, rijstvelden en tempels naar Kanchanaburi stad over de beruchte Birma spoorweg. Twee stations in Kanchanaburi. Eerste station in de stad en een paar kilometer verderop bij de beroemde brug over de Rivier Kwai de 2e halte. Zeker ook eens verder reizen met de zelfde trein waar je over spectaculaire stellages rijdt langs een bergwand boven de rivier. Je verblijft 7 nachten op de Similan Islands maar weet je dat je daar helemaal niet op kan verblijven? Je kan er alleen komen als je gaat duiken en dan op de boot slaapt (live aboard). Die boten vertrekken vanuit Khao Lak. Drie nachten en 4 dagen zijn dan genoeg want je duikt 4x per dag. Je moet wel reserveren en natuurlijk een duikbrevet hebben. Wel prachtig duiken (Manta roggen, schildpadden etc). Ben je geen duiker of wil je het leren, neem dan vanuit Bangkok de nachttrein naar Chumphon en vandaar de boot naar Koh Tao. Een klein eiland waar je de beste mogelijkheid hebt om je duikbrevet te halen.
Ik weet niet precies wat voor trektocht je gaat doen vanuit Chiang Mai maar je kunt natuurlijk verder reizen noordwaarts naar Pai en Mae Hong Song (vally of the mists) waar je ook de longnecks kunt bezoeken. Het is voor mij alweer 15 jaar geleden dus het zal er wel wat toeristischer zijn dan toen maar waarschijnlijk nog net zo mooi. Wil je meer weten dan kan je altijd contact met me opnemen
Veel succes
Op 5/6/7 november is het Loy krathong en dat is een heel mooi feest hoor, ik zou indien je dat nog niet hebt meegemaakt dit doen in Chiangmai.
Trekkingtochten 3 dagen aan een stuk zal wel wat vervelend of je moet echt in de jungle trekken of bv de top van de Doi Luang Chiang Dao te voet doen.
Ook Chiangrai en de Gouden Driehoek is een goedgevuld en mooie uitstap.
We willen misschien direct door vanuit Bangkok naar Chiang Mai inderdaad voor Loy Krathong en dan op de terugweg langs Ayuthaya enz. Verder denken we er aan om Similian te skippen en andere eilanden te pakken, omdat je er inderdaad niet op kunt slapen. Duiken willen we wel heel graag doen. Welke eilanden zijn het beste medio/eind nov?