21 daagse rondreis Thailand

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan op 21 oktober een rondreis maken door Thailand.
Nou hebben we al een route ingedachten. En willen graag jullie meningen over horen en natuurlijk eventuele suggesties. Van de route kan natuurlijk altijd van afgeweken worden.

21 Oktober - AMS-BKK
22 Oktober BKK aankomst 06.40. (acclimatiseren, aantal bezienswaardigheden bezoeken)
**23 Oktober **ochtend vertrek met bus van BKK naar kanchanaburi (river kwai en erawan national park)
**24 Oktober **met de bus van k.buri naar Ayutthaya.
25 Oktober van Ayutthaya met de bus naar Sukhothai
26 Oktober Van Sukhothai met de bus naar Chiang Mai

(5 dagen Chiang Mai)
[ul]
[li]Trektocht ongeveer 3 dagen[/li][li]Fietsen in de omgeving[/li][li]kookcurcus of mediteren[/li][/ul]**31 Oktober **met de nachttrein van Chiang Mai naar BKK
**1 November **BKK
**2 November **Van BKK naar Ko Samet (vervoer?) lekker relaxen en rondkijken
**10 November **Van Ko Samet naar BKK
**11 November **BKK
12 November 02.30vertrek BKK- Ams 9 uur aankomst.

Nou dat was onze planning.
Ik heb de eerste week wel vrij krap gepland misschien blijven we wel een dag langer of korter ergens. Koh Samet heb ik vrij ruim gepland zodat we evt ergens anders langer kunnen blijven.

Alle sugesties, opmerkingen, tips zijn welkom!!!

Alvast bedankt:chin:

Ik heb zelf een georganiseerde rondreis gedaan naar het zuiden.
Ik ben maar 1 dag in Bangkok geweest.
Achteraf te kort, gezien de bezienswaardigheden.

Ik zou (maar wie ben ik) bij aankomst direct naar een reeds geboekte
hotel gaan en even (niet meer dan een paar uur) slapen.
Vroeg in de middag naar het ¨Grand Palace¨
Goed checken waneer deze open is.

Als je eindigd in Bangkok, zou ik er nog een dag extra aan vast plakken.
Genoeg te zien in deze wereldstad.

Probeer afstanden af te leggen met een nachttrein.

Er zijn reisburojes/vvv achtige winkeltje die van alles voor je
kunnen regelen zoals excursies, tickets voor bus en trein etc.

Het is de gewoonte dat je een plek in de trein of bus reserveerd niet te kort van te voren.

Je planning is mooi, maar houd er rekening mee dat het tijd kost
om excursies/bus/trein te regelen en te zoeken.
Je planning is hier en daar krap.

Je zou je reis kunnen beginnen in Chiang mai/rai en afreizen om
uiteindelijk in Bangkok te eindigen. De reis wordt dan wat relexter.
Via Bangkok kun je doorvliegen naar Chiang mai/rai.
Interne vlucht in Nederland al boeken.

Mischien heb je er wat aan.

Jan.

Hoi Tenk,

Welkom op het Thailand-forum ! Goed vooruitzicht dat jullie in oktober naar Thailand gaan !

Paar puntjes m.b.t. jullie reisroute:

  • Dag van aankomst in Bangkok zou je idd het beste kunnen gebruiken om te acclimatiseren. Net een lange vlucht achter de rug en je lichaam zal ook moeten wennen aan het tijdsverschil en het andere (tropische) klimaat. Misschien zou je in de middag naar Chinatown kunnen gaan en daar een tijdje rustig door de kleine straatjes slenteren.
    Wellicht kan je er dan aan het begin nog een dagje Bangkok aan vast plakken en dan kan je die 2e dag de meest bekende bezienswaardigheden bezoeken zoals het Grand Palace & Wat Phra Kaew (denk aan gepaste kleding !), Wat Po, Wat Arun. Deze bezienswaardigheden bevinden zich vrij dicht bij elkaar en kan je dus makkelijk op 1 dag bezoeken.

  • Ik zou wat meer tijd uittrekken voor Kanchanaburi en omgeving. De omgeving van Kanchanaburi is prachtig en is m.i. zonde om hier even snel een dagje te blijven en dan alweer door te reizen.
    Je hebt natuurlijk de Bridge over the River Kwai die je kan bezoeken (maar stel je er niet al teveel van voor, aan de brug is weinig spectaculairs te zien, maar het gaat vooral om het hele verhaal erachter), de mooi onderhouden geallieerdenbegraafplaats, het JEATH-museum, de Hellfire Pass en het Muangh Singh Historical Park.

  • Bus van Kanchanaburi naar Ayutthaya is idd mogelijk, overstappen in Suphanburi.

  • Georganiseerde fietstochten zou je kunnen doen in Chiang Mai of Bangkok. Andre Breuer, een Nederlander, organiseert al jaren fietstochten en deze zijn zeer populair. Je kan eens kijken op www.bangkokbiking.com
    Hier vind je evt een interview met Andre: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=75849&highlight=andre+breuer

  • Thais koken, ook erg leuk. De bekendste kookschool in Chiang Mai is de Chiang Mai Cookery School: http://www.thaicookeryschool.com/

  • Als je met de nachttrein uit Chiang Mai weer in Bangkok aankomt, zou je ook direct door kunnen reizen naar Ko Samet. De dag Bangkok die jullie dan hadden staan, kan je ook aan het eind plakken zodat je de laatste dagen nog in Bangkok bent zodat je nog even kan shoppen (populair shoppingcentrum is MahBoonKrong, beter bekend als MBK).
    Op het busstation in Bangkok kan je direct een busretour + bootretour kopen voor Ko Samet.
    Had Sai Kaew is het drukste en bekendste strand op Ko Samet, hier vind je dan ook de meeste accommodatie en restaurants.
    Ik heb vorig jaar op een iets zuidelijker gelegen strand gezeten, Ao Phai, rustiger dan Had Sai Kaew. Ik ken jullie budget verder niet, maar een leuk en mooi resort is Samed Villa (www.samedvilla.com).

Nog 2 leuke eettips in Bangkok:

  • Cabbages & Condoms (in Sukhumvit Soi 12); aparte naam voor een restaurant, maar de oprichter is een voorstander van geboortebeperking. Condooms zie je dan ook overal terugkomen in het restaurant en het menu. Denk nu niet dat het een heel vunzig restaurant is, want dit is echt niet het geval. Wel iets duurder dan de eenvoudige Thaise restaurantjes, maar nog steeds niet duur. In de avond kan je heerlijk in de gezellige tuin van het restaurant zitten. En bij de rekening krijg je hier geen pepermuntjes, maar…idd, condooms :slight_smile:

  • Loy Nava (www.loynava.com): op een omgebouwde rijstboot vaar je 's avonds over de Chao Phraya rivier langs de prachtige verlichte tempels en andere gebouwen. Is ook weer wat duurder dan normaal restaurant, maar zeker de moeite waard.

Voor meer informatie zou je ook nog op mijn website kunnen kijken: www.reisdoorthailand.nl

Hoop dat je iets aan deze info hebt… Indien je meer info nodig hebt, mag je altijd contact opnemen, geen probleem !

Super bedankt voor de reacties!!!

Misschien inderdaad wel verstandig om wat aanpassingen te doen!! Ga alle tips meenemen en kijken wat ons het beste uit komt.

En davenuman leuke eet tips!!! :teeth:

Groetjes,